הערכה: הודעה על כתב אישום נגד רעיית רה"מ בתוך 10 ימים

היועמ"ש יודיע על כוונתו להעמיד לדין את שרה נתניהו בפרשת המעונות בימים הקרובים. נתניהו חשודה בארבע פרשות שונות המצביעות כולן על דפוס זהה של שימוש בכספי ציבור לצרכים פרטיים

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתוך 10 ימים, כך מעריכים גורמים המעורבים בחקירה. הדיווח על הכוונה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את נתניהו פורסם לראשונה בחדשות 2. נתניהו חשודה, ובקרוב גם ככל הנראה תהיה מואשמת, בארבע פרשות שונות המכונות "פרשת המעונות", ועלותן הכוללת לקופת המדינה מוערכת במאות אלפי שקלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפרשה הראשונה היא העסקת חשמלאי באופן פרטי ולא דרך מכרז, ותוך גלגול ההוצאות לקופת המדינה. השנייה היא העסקת עובדת עבור מעון ראש הממשלה, כשבפועל היא טיפלה באביה המנוח של נתניהו בעוד שכרה ממומן על ידי המדינה. השלישית היא רכישת ריהוט גן עבור מעון ראש הממשלה הרשמי והעברתו למעון הפרטי של המשפחה בקיסריה. הרביעית היא ניפוח הוצאות ארוחות בבית ראש הממשלה.

גם ההחלטה בעניין התיק על הטרדה מינית נגד מני נפתלי, אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר והעד המרכזי בפרשה תינתן בסמיכות להחלטה לגבי נתניהו.

ההמלצה להעמדה לדין - כבר במאי 2016

בחודש מאי 2016 המליצה המשטרה להעמיד לדין את שרה נתניהו בפרשה, לאחר שהודיעה על סיום החקירה והעבירה את הממצאים לידי פרקליטות המדינה. מלבד נתניהו עצמה, הצטבר בחקירה חומר ראייתי המצדיק לטענת המשטרה הגשת כתב אישום גם נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, והחשמלאי אבי פחימה.

עד מרכזי בפרשה. מני נפתלי (יונתן סינדל, פלאש 90)
עד מרכזי בפרשה. מני נפתלי (יונתן סינדל, פלאש 90)

בדצמבר שלאחר מכן נחקרה שוב רעיית ראש הממשלה, במשך 12 שעות, ונשאלה על שורה של נושאים, מפעילות החשמלאי אבי פחימה ועד הוצאות על אירוח במעון ראש הממשלה. "היחידה הארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה בעניין מעונות ראש הממשלה", נכתב אז בהודעת המשטרה. "בסיומה של החקירה, הועברו כל הראיות לכאורה, הממצאים והתובנות שנאספו בחקירות המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים, שליוותה את החקירה, לצורך עיון והחלטה".