תיעוד רצח האחות: כתב אישום נגד רוצח האחות טובה קררו

3 שבועות אחרי הרצח המזעזע של טובה קררו ז"ל בסניף קופ"ח בחולון, כעת, מתפרסם לראשונה תיעוד של האירוע

לפני כ-3 שבועות הוצתה למוות האחות טובה קררו ז"ל בסניף קופת החולים בחולון. אתמול (רביעי) הוגש כתב אישום נגד אשר פרג' בגין רצח, ובמקביל מתפרסמות לראשונה בחדשות 2 תמונות מצלמות האבטחה מהרגעים שלפני ההצתה - ולאחריה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אשר פרג' בבית המשפט
אשר פרג' בבית המשפט | צילום: פלאש 90

בתיעוד נראה פרג' כשהוא נכנס אל חדר הבדיקות בו שהתה קררו ז"ל. לאחר מכן הוא נראה יוצא מהחדר עם הבקבוק הבוער בידו, כשברקע החדר עולה בלהבות, צועד לעבר דלת הכניסה ונמלט.

כתב האישום שהוגש חשף את התכנון המוקדם שהוביל לרצח המזעזע. "הנאשם היה מטופל במרפאה בה עבדה המנוחה, נהג לפקוד אותה בתדירות גבוהה בשל עניינים רפואיים שונים ומשכך הכיר היטב את צוות המרפאה בכללותו ואת המנוחה בפרט", נכתב בכתב האישום.

מהחקירה עלה כי הרקע לרצח שאירע לפני כשלושה שבועות הוא חיסון נגד שפעת שקיבל פרג' מקררו ז"ל בחודש ינואר האחרון: "משסבר הנאשם שהחיסון גרם לו לכאבים ולתחלואים שונים, פתח במסכת של האשמות, הטרדות ואיומים כלפי המנוחה - גם באופן ישיר וגם באמצעות מכריה". בשלב זה, טוענת פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, "גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה של המנוחה".

טובה קררו ז''ל
טובה קררו ז''ל

"החליט להמיתה והצטייד בכל הדרוש לצורך המתתה"

פרג', לפי האישום, הצטייד בבקבוק ובו חומר דליק ובשני מצתים: ב-13.3 הוא קבע תור לביצוע בדיקת דם, והגיע לבדיקה למחרת בשעה 08:36 עם החומר הדליק. וכך מתואר המקרה בכתב האישום: "הוא המתין לתורו בסמוך לחדר המנוחה, עד שנקרא על ידה לביצוע בדיקת הדם. כששהו הנאשם והמנוחה בחדרה, שפך הנאשם על המנוחה את החומר הדליק והצית אותה, בכוונה לגרום למותה. מיד לאחר מכן, עזב הנאשם את חדרה של המנוחה, בעודה נשרפת חיים".

בשלב זה הוא יצא למסדרון של המרפאה, השליך את הבקבוק והמצת שבערו ונמלט מהמקום: מותה של קררו ז"ל נקבע במקום. "במעשיו המתוארים לעיל, גרם הנאשם בכוונה תחילה למותה של המנוחה והמית אותה בדם קר, מבלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, ולאחר שהחליט להמיתה והצטייד בכל הדרוש לצורך המתתה", סיכמו בפרקליטות את האישום נגד פרג'.

בבקשה להארכת המעצר נכתב כי פרג' הודה בביצוע הרצח מתוך נקמה: שוטר בשם רס"ל טאפש נידאל שאל אותו, זמן קצר לאחר האירוע, למה ביצע את המעשה - והוא השיב: "כי היא הרסה לי את החיים ואני גם עכשיו שרפתי אותה, והרסתי לה את החיים". פרג' הוסיף: "ביקשתי זריקה, ולא נתנה לי מה שצריך". לאחר מכן הקליט אותו השוטר, ופרג' חזר על הודאתו: "שפכתי עליה דלק והדלקתי אותה - היא עשתה לי זריקה, אמרה לי נגד שפעת אבל לא נגד שפעת".

עו"ד אופיר כתבי, שמייצגת את אשר פרג' מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה בתגובה: "מדובר באירוע טראגי. לאור מצבו של מר פרג' הוחלט בהסכמת הפרקליטות לשלוח אותו להסתכלות פסיכאטרית. אנו נמתין לקבלת הדעת הפסיכאטרית ולאחר שנלמד אותה נגיב בבית המשפט".