נרצחה רק בגלל שיצאה לעבוד: "אם תצאי לעבוד את יודעת מה יקרה"

שלושה בני אדם מלקיה מואשמים ברצח קרובתם, חנאן ב-19, רק בשל העובדה שיצאה לעבוד. כתב האישום מגולל את האירועים שהובילו לרצח המזעזע

הנרצחת חנאן אלבחירי

נרצחה רק בגלל שיצאה לעבוד: פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שלושה תושבי לקיה בגין עבירות של רצח בכוונה תחילה, חטיפה, השמדת ראיה ואיומים, לאחר שחטפו ורצחו את קרובת משפחתם חנאן אלבחירי ז"ל בת ה-19 לפני כחודש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים שהובילו למותה המזעזע על ידי יונס אלבחירי (45), סאגר אלבחירי (25) ומחמד אלבחירי (21). על פי העובדות המפורטות בו, כחודש לפני הרצח שוחחה חנאן עם יונס בטלפון על חוב כספי אותו היה עליה לשלם, ואמרה שעל מנת להחזירו היא ביקשה הלוואה ובכוונתה לצאת לעבוד. יונס זעם לשמע הדברים ואיים עליה כי אם תצא מהבית "את יודעת מה יקרה לך". בנוסף, בתקופה שלפני הרצח חשדו השלושה שהמנוחה מקיימת קשר עם גברים.

בשלושה במאי בשעות הערב החליטו הנאשמים לחטוף את חנאן על מנת לרצוח אותה. לצורך כך לקחו רכב, הרכיבו עליו גגון והחליפו בו את לוחיות הזיהוי. השלושה אף נסעו ללא טלפונים ניידים כדי שלא יוכלו להתחקות אחריהם. כשהגיעו לביתה של המנוחה, הם ארבו לה בסמוך לכניסה על מנת לחטוף אותה אל הרכב כשתגיע למקום.

שעה מאוחר יותר הגיעה חנאן למקום ומיד נתפסה על ידי השלושה. כתב האישום מפרט כיצד צעקה המנוחה וניסתה לחמוק מאחיזתם, אך יונס שם את ידו על פיה בעוד הוא וסאגר הכניסו אותה בכוח אל הרכב. לפי הפרקליטות, באותו הזמן עברו במקום שני בני אדם שהבחינו בחטיפת המנוחה אך הנאשמים נסעו במהירות והשניים לא הצליחו לעצור את הרכב.

כדי שלא ישמעו את צעקותיה במהלך הנסיעה, הגבירו השלושה את המוזיקה ברדיו. הנסיעה ארכה כעשרים דקות, ובמהלכה כל חפציה נלקחו ממנה. כאשר הגיעו לבית של יונס הוא עמד מאחוריה וסובב את ראשה בתנועה חדה כדי לגרום למותה. כתוצאה מכך נפלה המנוחה אל הקרקע והנאשמים סברו כי היא מתה.

לאחר מכן הרימו הנאשמים את המנוחה ושמו אותה יחד עם חפציה בתוך חבית פח. בשלב זה שאבו בנזין מהרכב, שפכו אותו על חבית הפח והציתו את הגופה. שריפת הגופה נמשכה שעתיים והיא נועדה למנוע אפשרות לזיהוי ואיתור של המנוחה. בסופו של דבר קברו אותה בבור עמוק מחוץ לביתה של יונס.

הגופה נמצאה קבורה בעומק של כ-3 מטרים

הבוקר הודיעה המשטרה כי הרצח על ידי שני דודיה ובן דודה של חנאן פוענח. חקירת המקרה החלה לאחר שאמה של אלבחירי דיווחה על היעדרותה של הבת ומסרה כי היא חושדת שאחיו של בעלה, שלקח אחריות על המשפחה מיום מות בעלה, הוא זה שאחראי להיעלמות המסתורית. עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה ובחיפושים לאיתורה. בשלב מוקדם של החקירה עלה חשד סביר לכך שהנעדרת איננה בין החיים ובמקביל לחיפושים הנרחבים עסקו חוקרי ושוטרי משטרת ישראל באיסוף ראיות ומידע מודיעיני תוך שימוש בין היתר באמצעים טכנולוגים על מנת לאתר קצה חוט שיוביל למעצר חשודים ולפענוח מקום המצאות גופתה של חנאן.

לפני כשלושה שבועות עצרו החוקרים שישה מבני משפחתה של הנעדרת ושלושה ימים לאחר המעצר, במהלך פעילות של משטרתית בשילוב כלב זיהוי גופות וחבלנים, אותרה גופת הנעדרת בסמוך לביתם של החשודים, בעומק של יותר משלושה מטרים מתחת לאדמה כשהיא טמונה בשק.