ההתעללות בבית האבות בחיפה: 4 הואשמו

בעקבות תחקיר חדשות 2 ובו תיעוד מזעזע של עובדים בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה מכים קשישים, הוגשו כתבי אישום נגד שלושה מטפלים ואחות

התעללות בקשישים

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד שלושה מטפלים ואחות מבית האבות "נאות כיפת הזהב", שנעצרו בחשד להתעללות בקשישים - בעקבות התחקיר ששודר בחדשות 2. המטפלים, חוסאם אבו אחמד (50) מנצרת, אנדריי קייס (49) ופיטר גוסקוב (26) המתגוררים בחיפה, הואשמו בהתעללות בחסרי ישע ובתקיפה בנסיבות מחמירות. לכתב האישום שהוגש נגד האחות אינסה שניידר (59) מחיפה יתווסף גם סעיף הנוגע לאי דיווח על המעשים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השלושה עד לתום ההליכים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כתבי האישום מפרטים עשרות מקרים בהם הותקפו קשישים - מה שאומר שההתעללות שהוצגה בתחקיר היא רק קצה הקרחון. בכתבי האישום צוין כי שלושת המטפלים תקפו במספר מקרים, והתעללו בחלק מהמטופלים במחלקה. בנוגע לאבו אחמד, נטען כי החל בהכנת המטופלים לארוחת הבוקר עוד בשעות לילה מוקדמות, תוך שהוא מפריע להם בשנתם, ומבלי לתקשר אתם מילולית. בנוסף, לגבי אנדריי קייס נטען כי איים על מספר מטופלים בבית האבות.

בכתב האישום שהוגש נגד האחות שניידר נטען כי "תחת אחריותה ובידיעתה של הנאשמת הוגבלה תנועתם של חלק מהמטופלים על ידי השחלת מקל בשני הגלגלים הקדמיים של כיסאות הגלגלים עליהם ישבו כך שהוגבלה יכולתם להזיז את כיסא הגלגלים לנוע באופן חופשי במחלקה".

בית האבות נאות כיפת הזהב
בית האבות נאות כיפת הזהב | צילום: חדשות 2

יחד עם זאת, גורמים רבים המופיעים בתחקיר לא יואשמו, לפחות לא בשלב הנוכחי. בחדשות סוף השבוע דוווח אמש כי אחד המטפלים שתועד מכה לא יואשם, וגם לא האחות הראשית שנחקרה ושוחררה. בעלי בית האבות אבי רודרמן כלל לא נחקר באזהרה, וכך גם נציגי משרד הבריאות.

מהלך זה מעיד על כך שבשלב זה המשטרה והפרקליטות "עצרו בש.ג" ועולה השאלה האם כתבי האישום בכלל ירתיעו. תביעת נזיקין בגובה מיליוני שקלים צפויה להיות מוגשת בשבוע הבא נגד שלושה בתי אבות, בהן "נאות כיפת הזהב" בשם המשפחות - אולי זה ירתיע יותר.

בעדות של המטפל דאוד וותד נחשף כי ביקורות הפתע לא מפתיעות את בתי האבות: משרד הבריאות אמר שיבדוק, וגם השר ליצמן אמר לחדשות 2 בשבוע שעבר: "הגשנו תלונה למשטרה ואנחנו בודקים, לא נהסס לפטר את מי שמדליף ונפעל שזה לא יקרה יותר".

[brightcove_iframe video_id='yosi_katava_vtr2_n20170218_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']