כתב אישום הוגש נגד המורה: "ביצע עבירות מין בשיעור"

אישום חמור נגד שאול שמאי, שעבד כמורה בצפון ת"א: שמאי מואשם במעשים מגונים רבים, חלקם בנסיבות אינוס, ב-4 תלמידות בנות 7 ו-8. הפרקליטות: "ניצל את היותו מורה לסיפוק יצריו"

"מסוכנות גבוהה". שאול שמאי
"מסוכנות גבוהה". שאול שמאי | צילום: פלאש 90

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד שאול שמאי, בן 48 מראשון לציון, המורה החשוד בביצוע עבירות מין בבית ספר יסודי בצפון תל אביב. שמאי מואשם בביצוע מעשים מגונים חלקם בנסיבות אינוס, וכן מעשים מגונים בפני קטין והדחה בחקירה. בנוסף, שמאי הואשם שעבר על איסור עיסוק במוסד לאחר הרשעה בעבירת מין.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בפרקליטות ציינו שישנם מספר ראיות חזקות נגד שמאי: הודעות הקטינים בפני חוקרות הילדים, מהן עולה חשד לפגיעה חוזרת ומתמשכת, הודעות שנמצאו כמהימנות; הודעות של הורי הקטינות; עדויות של מנהלת בית הספר ורכזת החטיבה - שהעירו לשמאי על "קרבתו הפיזית החריגה לתלמידות".

שמאי הכחיש את המיוחס לו וטען כי המעשים בוצעו כחלק מיחס אבהי חם שהעניק לבנות: "יכול להיות שתוך כדי חיבוק אני נוגע בטעות". עם זאת, שמאי הודה שלא עדכן את המנהלת בהרשעתו בעבירת מין.

''מסוכנות גבוהה''. שאול שמאי
''מסוכנות גבוהה''. שאול שמאי | צילום: פלאש 90

בפרקליטות ביקשו לעצור את שמאי עד תום ההליכים בשל "מסוכנותו הגבוהה": בדברי ההסבר לבקשה ציינו בפרקליטות כי "המשיב (שמאי) ביצע סדרה ארוכה של עבירות מין חמורות, בדפוס פעולה חוזר ונשנה כאשר ניצל את היותו מורה, איש חינוך שהופקדו בידיו שלומן וטובתן של הקטינות ועשה בהם שימוש ציני לספוק יצריו. המשיב במעשיו ניצל את מעמדו והשפעתו על הקטינות, נוכח יחסי הקרבה ופערי הכוחות שביניהם, מתוקף היותו המורה והמחנך שלהן".

נגד שמאי הוגש כתב אישום נוסף בגין איסור עיסוק במוסד חינוכי לאחר הרשעה בעבירת מין. על-פי אישום זה, למרות ששמאי הורשע לפני כחודשיים בביצוע מעשה מגונה בילדה מתחת לגיל 14 במספר מקרים שונים, שמאי המשיך לעסוק כמורה בבית הספר - ובכך הפר את חובתו על פי דין שלא לעסוק במוסד לאחר שהורשע בעבירת מין.

המעשים בוצעו במהלך השיעורים בפני שאר התלמידים

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד כנרת כאהן מור, שמאי ביצע את המעשים בחמש מתלוננות: ארבע מתלוננות מאותה כיתה ועוד מתלוננת בה ביצע את המעשים בביתה בזמן שיעור פרטי לפני כשנתיים.

מהאישום עולה כי במהלך התקופה ששמאי שימש כמורה ומחנך של כיתה ב' בבית ספר בתל אביב, הוא ביצע סדרה ארוכה של מעשים מגונים בארבע תלמידות הכיתה, קטינות כבנות 7-8, בניגוד להסכמתן. המעשים בוצעו במהלך השיעורים בכיתה ובפני שאר התלמידים.

שמאי בדיון בהארכת מעצרו
שמאי בדיון בהארכת מעצרו

מפרטי האישום עולה כי שמאי נהג להושיב את התלמידות על ברכיו, הכניס את ידיו מתחת לבגדיהן ונגע באיבריהן המוצנעים, זאת למרות שבמקרים רבים הביעו הבנות את התנגדותן באופן פיזי ומילולי.

שמאי לתלמידתו: "את צריכה להירגע קצת"

כתב האישום כלל סעיף נוסף, ממנו עולה כי שמאי ביצע מעשים מגונים בקטינה בת 13 אותה לימד באופן פרטי. על-פי האישום, במהלך חודש אוגוסט 2016, ביצע שמאי את המעשים בכארבע הזדמנויות שונות במהלך שיעורים פרטיים במתמטיקה שהעניק לי בביתה בראשון לציון.

מהאישום עולה כי באחת ההזדמנויות אמר שמאי לקטינה "את צריכה להירגע קצת". במקרה אחר, לקראת סיום אחד השיעורים הפרטיים, ליוותה הקטינה את שמאי לדלת הבית, אז ביצע בה המורה מעשה מגונה. מיד לאחר ששמאי יצא מהבית, התקשרה הילדה לאמה כשהיא בוכה. זמן קצר לאחר מכן התקשר שמאי לאם הילדה, וזו ביקשה לברר עמו מדוע בתה התקשרה בוכייה והאם יש קשר בין הבכי לבין השיעור שהעביר לה. שמאי הכחיש שקיים כל קשר בין הבכי לבין השיעור.

מיד לאחר שיחת הטלפון שב שמאי לבית הילדה, הביע בפניה צער על מעשיו וביקש ממנה שלא תספר לאיש על המקרה. שמאי הוסיף ואמר לילדה כי אם תספר על מעשיו היא תהרוס לו את הקריירה. בסעיף זה מואשם שמאי בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בנסיבות אינוס ובהדחה בחקירה.

המורה בחקירתו במשטרה: "מעלילים עליי, לא ביצעתי שום עבירות מין"

בידי החוקרים של מרחב ירקון יש יותר מ-10 תלונות ובשלב זה החקירה מתרחבת לעוד מקומות בהם הועסק המורה באזור ראשון לציון. בשלב זה נבדק כיצד קורה שאותו מורה, שהורשע לפני חודש במעשה מגונה בתלמידה בת 13 שאותה לימד בשיעורים פרטיים, המשיך ללמד והועסק בבית הספר כמורה מחליף למרות שהורשע.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1547' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_7p850s59' duration='24']

במהלך חקירתו במשטרה הכחיש המורה החשוד את המיוחס לו וציין כי מדובר היה ב"חיבוקים אבהיים". "אני לא נגעתי באיברים אינטימיים", אמר לחוקרים. "אתם מעלילים עליי עלילת שווא. אני לא מכחיש שנגעתי בהם אבל לא באיברים אינטימיים. תקחו את המצלמות שיכולות להוכיח הכל. לא ביצעתי שום עבירת מין. לא נגעתי במקומות שאתם מציינים. סך הכל זה היה חיבוק אבהי. אני לא מכחיש שנגעתי. הכל נעשה בנוכחות כל התלמידים מעולם לא התבודדתי עם מישהו מהתלמידים או התלמידות".