כתב אישום: "ירה חץ, הכה באלה ושפך חומצה במטרה להרוג"

כתב אישום בגין רצח וניסיון רצח הוגש נגד דוד בוקובזה, שעל פי החשד רצח את חבר והצית את רכבו. כמו כן מואשם בוקבוזה כי הצית את דירתה של גרושתו

דוד בוקובזה

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד דוד בוקובזה, תושב באר שבע כבן 47, בגין רצח אבי אלתר ז"ל. כמו כן מואשם בוקובזה בניסיון רצח של גרושתו, הצתת דירתה של גרושתו בבאר שבע והצתת רכבו של הנאשם בסמוך לביהמ"ש העליון בירושלים. כתב אישום מייחס לנאשם עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח, חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והצתה בנסיבות מחמירות ועבירות נשק. החקירה נוהלה במחוז הדרומי של המשטרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפני כשלוש שנים חטף בוקובזה את שתי בנותיו הקטינות לתאילנד, על רקע סכסוך בינו לבין גרושתו, ולאחר מבצע משטרתי הושבו הבנות ארצה לחזקת אימן. בעקבות המקרה נידון הנאשם ל-17 חודשי מאסר. על פי כתב האישום, עוד קודם למאסרו גמלה בליבו של הנאשם החלטה לנקום בגרושתו ובאנשים נוספים שסבר כי פגעו בו, על רקע סכסוך הגירושין ורצונו כי הבנות תהיינה בחזקתו.

במסגרת תכנית הנקמה שרקם ערך הנאשם רישומים שונים, ובין היתר רישומים בנוגע לאפשרויות העומדות בפניו להשגת נשק. הנאשם הכיר את המנוח, אבי אלתר ז"ל, בין היתר על רקע קשרי עבודה ביניהם, וידע כי המנוח החזיק בנשק אישי ברישיון, אותו נשא על גופו. במסגרת תכניתו אף העלה בכתב בוקובזה את האפשרות לחסל את אלתר ולחטוף את נשקו.

בוקובזה ובנותיו (מתוך הפייסבוק של בוקובזה)
בוקובזה ובנותיו (מתוך הפייסבוק של בוקובזה)

בחודש אפריל האחרון זימן הנאשם את המנוח לביתו בתואנת שווא כי הוא מעוניין לשחק עימו קלפים, במטרה להמית את המנוח ולקחת ממנו את אקדחו. הנאשם הצטייד לשם כך בקשת וחיצים, באלה ובחומצה. אלתר הגיע לבית הנאשם כשהוא נושא על גופו את אקדחו, ובעת שהותו שם תקף הנאשם את המנוח בכוונה תחילה לגרום למותו, בין היתר פגע בו באמצעות חץ, היכה אותו באלה ושפך על גופו חומצה.

שפך חומר דליק על גרושתו והצית את הבית

מכתב האישום עולה כי לאחר שהרג את המנוח, החליף הנאשם את מכנסיו שהוכתמו בדם, ונטל עמו תיק צד שהכיל בתוכו אזיקי מתכת, אזיקונים, חבל, ניר דבק, דבק מגע, ובקבוקים המכילים חומר דליק, וכן את אקדחו של המנוח ומחסניתו. זמן קצר לאחר מכן הגיע הנאשם לבית גרושתו בבניין מגורים בבאר שבע, ונכנס לדירה.

בדירה ניסה הנאשם להרוג את גרושתו בכך שהצמיד את האקדח למצחה וניסה להכניס מחסנית לתוך האקדח שאחז בידו. גרושתו נאבקה בו ותפסה את האקדח והמחסנית בעודו אוחז בהם. בשלב זה תקף הנאשם את גרושתו באופן שתפס אותה מאחור בראשה, תוך שהוא חונק אותה, והטיח את ראשה בקיר מספר פעמים, והכל לעיני בנותיו הבוכיות שצעקו לעבר הנאשם שלא יהרוג את אימן.

משלא הצליח הנאשם להכניס את המחסנית לאקדח, שפך הנאשם על גרושתו חומר דליק שהביא עימו וניסה להציתה, אך היא הספיקה לברוח מהבית, כשהיא חבולה ופצועה, בעוד הבנות נשארו בתוך הבית יחד עם הנאשם. בשלב זה שפך הנאשם את החומר הדליק שהביא עימו בסלון והצית את הדירה, בעוד הבנות בבית. האש התלקחה בדירה, והנאשם נמלט מהמקום.

הרכב שהוצת (דוברות המשטרה)
הרכב שהוצת (דוברות המשטרה)

הבנות הצליחו להימלט מהדירה בטרם התפשטה האש. כוחות כיבוי שהוזעקו למקום השתלטו על הדליקה וכיבו את האש, אז נזק כבד נגרם לדירה. לאחר מכן נסע הנאשם ברכב שכור לכיוון בית המשפט העליון בירושלים, כשהוא לוקח עימו ברכב את אקדחו של המנוח וחומר דליק.

לאחר שנמלט מדירת גרושתו העלה הנאשם שני סרטונים ליוטיוב, באחד מהם ציין: "קיבלתי החלטה לעשות נקמה בפושעים על הפשע הזה שעשו ולצורך כך הייתי צריך לעבור מאסר בישראל וקשיים נוספים". כשהגיע בשעות אחר הצהרים אל בית המשפט העליון, שפך נוזל דליק בתא הנוסעים והבעיר אש.