הותר לפרסום: נחשפה חוליה מב"ש שתקפה ערבים

הותר לפרסום: 6 תושבי העיר נעצרו בחשד לסדרת תקיפות אלימות על רקע לאומני - במטרה "למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים". בין העצורים: שני חיילים בשירות סדיר וקטין

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: חדשות 2

שישה תושבי באר שבע, בהם שני חיילים וקטין, נעצרו בפעילות משותפת של השב"כ וצה"ל בחשד לביצוע מספר מעשי תקיפה אלימים כלפי בני מיעוטים בבאר שבע בחודשים האחרונים. היום (ראשון) הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד העצורים בגין עבירות של "מעשה טרור".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מחקירתם עולה כי השישה היו מעורבים במספר תקיפות, החמורה בהן הייתה פיגוע דקירה שהתרחש בחודש פברואר בשעות הלילה. באירועים האלימים עשו החשודים שימוש בכלי תקיפה מסוכנים בהם סכין, אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים אחרים.

מלבד אירוע הדקירה, התבררה במהלך החקירה מעורבותם של החשודים בשורה של אירועים נוספים בהם חמש תקיפות אלימות וחמורות של בני מיעוטים והשחתת רכב של בן מיעוטים. כמו כן נתפסו הכלים ששימשו למעשי התקיפה, בהם מספר רב של סכינים קפיציות, אלות ומוטות ברזל.

"החקירה חשפה כי אירוע התקיפה בוצעו ממניע לאומני - גזעני, במטרה 'למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע'", מסרה המשטרה. "עוד עלה בחקירה כי טרם ביצוע התקיפות, נקטו החשודים בפעולות שונות כדי לוודא כי אכן מדובר בבני מיעוטים".

על פי פרטי החקירה, צפו חלק מהחשודים בסרטון של ארגון להב"ה שעסק "בחילוץ יהודיה שנישאה לערבי". אחד החשודים אף הגדיר עצמו כתומך להב"ה וחשב להצטרף ולפעול בארגון, אך לבסוף לא עשה זאת.