"שומע, אם אין כסף אני בא לדקור"

טירן זזן הואשם בהריגת משה אשכנזי, בן 22 ממגדל העמק, במסיבת טבע - בגלל סכסוך כספי. בין השניים פרץ עימות אלים בו היה מעורב קטין נוסף

הנאשם טירן זזן והקורבן משה אשכנזי
הנאשם טירן זזן והקורבן משה אשכנזי | צילום: יעקב הרצ'קוביץ

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד טירן זזן, בן 21 מקריית אתא, בגין הריגת משה (קיקו) אשכנזי בן ה-22 ממגדל העמק במסיבת טבע ביער אליקים לפני כחודש. כתב האישום מייחס לזזן עבירת הריגה, חבלה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין ואיומים. סנגורו, עו"ד שמעון ציון, אמר לחדשות 2 Online: "כשנקבל את חומר הראיות נגיב בבית המשפט". במקביל, הוגש כתב אישום נגד קטין בן 16 מבית שאן, חברו של אשכנזי, שהיה מעורב אף הוא בקטטה.

טירן זזן בביהמ''ש, היום
טירן זזן בביהמ''ש, היום | צילום: יעקב הרצ'קוביץ

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מפרטי כתב האישום עולה כי בין אשכנזי לזזן הייתה היכרות מוקדמת ממסיבות טבע קודמות שנערכו ברחבי הארץ. מספר שבועות לפני המסיבה הקטלנית, התגלע סכסוך כספי בין השניים, לפיו אשכנזי היה חייב לזזן סכום כסף מסוים.

יומיים לפני המסיבה, לאחר שאיים על אשכנזי מספר פעמים בשורת הודעות סמס, זזן שוב טען כי יפגע בו אם לא יחזיר לו את הכסף. בהודעה ששלח לאשכנזי, כתב: "שומע קיקו, תביא היום כסף. קח בחשבון, אם אין כסף אני מבחינתי בא לדקור היום. קח את זה לאן שאתה רוצה. מצידי שאחד ייעצר היום ואחד ילך לבית חולים. אם אין לך כסף אל תבוא".

משה אשכנזי ז''ל נדקר למוות במסיבה
משה אשכנזי ז''ל נדקר למוות במסיבה

לאחר מכן, במסיבה שנערכה ביער אליקים ב-24 ביוני התבטא זזן בפני חבר שלו כי אשכנזי חייב לו כסף וכי אם זה לא יחזיר לו את הכסף, הוא ידקור אותו. לאחר הגעתו של אשכנזי למסיבה, נפגשו השניים וזזן דרש ממנו בשנית לשלם את החוב. משהשיב לו אשכנזי כי אין בכוונתו להשיב לו את כסף, זזן איים עליו ואמר כי לא יעזוב את המקום מבלי לקבל את הכסף.

בהמשך מסר אשכנזי אולר מקופל לחברו הקטין שהחביאו בכיס מכנסיו, ומיד לאחר מכן התרחקו זזן והקטין והחלו לשוחח ביניהם. לפתע הגיח אשכנזי בריצה כשהוא אוחז בידו בבקבוק זכוכית והכה את זזן בראשו, אך זה לא נפצע מהתקיפה. בהמשך התפתחה תגרה בין השלושה, במהלכה שלף זזן סכין ודקר את אשכנזי פעם אחת בעוצמה בבטנו. תוך כדי הקטטה דקר זזן גם את הקטין בגבו, ובתגובה שלף הקטין את האולר ממכנסיו ודקר את זזן.

כשברשותו הסכין, החל זזן לרוץ מהמקום כשאשכנזי וחברו הקטין דולקים אחריו. בשלב מסוים השלושה נתקלו זה בזה, והקטין דקר את זזן פעם נוספת בפלג גופו העליון. זזן השיב ודקר את הקטין בידו השמאלית.

זזן וסנגורו, עו''ד שמעון ציון
זזן וסנגורו, עו''ד שמעון ציון | צילום: יעקב הרצ'קוביץ

זמן קצר לאחר מכן התמוטט אשכנזי מהדקירה, והשניים פונו ברכבים על ידי באי המסיבה לתחנת דלק בצומת אליקים הסמוכה. במהלך הפינוי ברכב מת אשכנזי מפצעיו כתוצאה מאיבוד דם ופגיעה בכלי דם ראשיים.

בנוסף לזזן, הוגש כתב אישום גם נגד הקטין בן ה-16, חברו של אשכנזי, במעורבות בקטטה. הקטין הואשם בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין.

ההרוג במסיבה: בן 22 ממגדל העמק

לפני כחודש התירה המשטרה לפרסום כי משה אשכנזי, בן 22 ממגדל העמק, הוא הצעיר שנדקר למוות במהלך קטטה שפרצה במסיבת טבע ביער אליקים. 4 צעירים נוספים נפצעו בקטטה ופונו לקבלת טיפול, מצבו של אחד מהם הוגדר בינוני-קשה.

הקטטה פרצה במהלך מסיבה לא חוקית שנערכה ללא רישיון בשטח אש. במשטרה פתחו בחקירה ואף עיכבו את אחראי ההגברה לחקירה. "הנפגעים היו מעורבים בקטטה במהלך מסיבת טבע שהתפתחה באזור יער בת שלמה. טרם אותרה זירה ברורה בה התרחש האירוע. המשטרה מבצעת סריקות ופתחה בחקירת הנסיבות", מסרה המשטרה.

זירת האירוע, בחודש שעבר
זירת האירוע, בחודש שעבר

הדיווח הראשון על האירוע התקבל במד"א מרחב כרמל בשעה 22:16: חובשים ופרמדיקים החלו לטפל בפצועים, וגם מסוק של מד"א הוזעק למקום. "כשהגענו למקום, בתחנת דלק סמוכה ליער ראינו רכב ובתוכו שכב צעיר כבן 20 כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון", סיפרו פרמדיקים של מד"א חנן זוהר וליאור דוסטרי. "הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל עצירת דימומים וניידת טיפול נמרץ נוספת של מד"א שהגיעה למקום פינתה אותו במהירות לבית החולים רמב"ם כשמצבו מוגדר קשה ולא יציב".

"לאחר מספר דקות המשכנו לנסוע לכיוון היער ונתקלנו ברכב נוסף שבתוכו שכב צעיר כבן 20 כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי דקירה בגופו", הוסיפו. "הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום".