ועדת החוקה אישרה: בקרוב - אתרים עבריינים ייסגרו?

אתרי אינטרנט המעודדים טרור, מכירת סמים, זנות, פדופיליה ועוד יוכלו להיסגר בצו בית משפט - כך אישרה ועדת הכנסת היום. הצעת החוק של שרת המשפטים שקד והשר לביטחון פנים ארדן תעלה לקריאה שנייה במליאת הכנסת

אתרים לא חוקיים ייסגרו (אילוסטרציה)
אתרים לא חוקיים ייסגרו (אילוסטרציה) | צילום: 123RF

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שני) את יוזמות השרים ארדן שקד לתת סמכות למשטרת ישראל לחסום אתרי אינטרנט עבריינים. על פי הצעת החוק ניתן יהיה לפנות לסגור אתרי אינטרנט המשמשים לביצוע עבירות חמורות כגון סחר בסמים, זנות, טרור ועוד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החוק החדש יאפשר למשטרה לפעול לסגירת אתרים הפועלים בניגוד לחוק בהינתן צו מבית המשפט. בנוסף לעבירות סמים וטרור, החוק יופעל גם על מנת לסגור אתרים המעודדים זנות, משתפים תכנים פדופילים והימורים לא חוקיים.

''לומר עד כאן'', השרה שקד (ארכיון)
''לומר עד כאן'', השרה שקד (ארכיון) | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

השרה איילת שקד בירכה על אישור החוק, שיעבור כעת לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. "במקום בו האינטרנט הופך לשטח הפקר ומשמש לפגיעה בחיי אדם וניצולם או לשימוש פלילי זה המקום בו על הממשל לקחת את המושכות ולומר "עד כאן".

''סגרנו פער'', השר ארדן (ארכיון)
''סגרנו פער'', השר ארדן (ארכיון) | צילום: פלאש 90

גם השר לביטחון פנים בירך על אישור החוק וציין את האפשרויות שהחקיקה תאפשר בלחימה בטרור. "סגרנו היום פער אכיפתי של שנים רבות בהן החוק הקיים היה מנותק ממגמת המעבר של הפשיעה לרשת", אמר השר. "הסמכויות החדשות יאפשרו למשטרה לשים קץ לחוק הג'ונגל ברשת ולהיאבק בפושעים ובמסיתים שהעבירו את פעילותם אליה".