"איזה בן אדם מסוגל לתת טיפול למרות שהוא יודע שהוא שגוי"

לפני כשנה, אחרי ארבעה טיפולי כימותרפיה קשים, התבשר אמיר פרישר גוטמן שהמחלה ממנה סבל אינה סרטן קטלני. חייו אמנם ניצלו, אבל הוא זועם על הרשלנות

כשנה לאחר שהתבשר על כך שבניגוד לאבחנות הוא לא חולה בסרטן, אמיר פרישר גוטמן מרגיש שהוא איבד את האמון בבני אדם. "כשאתה חולה אתה כל כך חסר אונים", הוא אומר, "שאין לך אלא לסמוך על הרופאים שמטפלים בך ופולשים לגופך". השבוע הגיש גוטמן תביעה נגד בית החולים איכילוב, עיריית תל אביב ומשרד הבריאות בסך 5 מיליון שקלים בגין רשלנות חמורה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בסוף זו הייתה קיקוצ'י. מחלה דלקתית שזוהתה לראשונה לפני 45 שנים ביפן. היא באה וחולפת מעצמה, נחזית ללימפומה אלימה ומפילה בפח הרבה מאוד פתולוגים. במשך זמן רב שכלל ארבעה טיפולי כימותרפיה קשים רופאי בית החולים איכילוב התעקשו שמדובר בלימפומה ושדרושה השתלת מח עצם. גם אבחון של מומחית בינלאומית לפיו לא מדובר בסרטן לא העלה ספק בקרב הרופאים במוסד.

הרופאים באיכילוב לא סיפרו לגוטמן על התשובה של המומחית במשך כמה ימים, בהם עבר את הטיפול הכימותרפי הרביעי. לדבריו, מאז הטיפול הופיע סיבוך נוירולוגי ברגל שמקשה עליו את ההליכה. אחד המומחים שטיפל בו טוען כי גוטמן הזדקן בשנה אחת בקצב של 10 שנים.

ינאי ואמיר בבית החולים
ינאי ואמיר בבית החולים

"אני כל הזמן אמביוולנטי כי מצד אחד אני מודה על הנס הגדול שנשארתי בחיים אבל זה לא מקהה את העובדה שספגתי עניינים פיזיים, שלא ישנתי מאז פברואר בשנה הקודמת ושאני צריך להתמודד עם קיום מחדש", הוא מספר.

"אני רוצה לדעת איזה בן אדם ממשיך לטפל במישהו למרות שהוא יודע שזה לא הטיפול הנכון. כשבמייל שלו יש דוח שבמשך ימים ארוכים שאומר שלא מדובר בסרטן".

תובע במיליונים. גוטמן
תובע במיליונים. גוטמן

רק בבית החולים תל השומר מישהו עצר את הטיפולים ודרש לקיים בדיקה. זה היה רגע לפני שהשתלת מח העצם הייתה אמורה להתבצע, ורופא שטיפל בגוטמן הבין את המשמעות ההרסנית שיכולה להיות להשתלה שלא לצורך.

לאחר מכן נסע גוטמן לניו-יורק, שם התבשר באופן סופי כי הוא לא חולה בסרטן. את הדמעות היה לו קשה לעצור. כעת, למרות הכאבים ברגליים, אובדן מסת שריר והעייפות - הבעיה שהכי נוכחת בחייו היא הנכות הרגשית. "ייקח לי הרבה מאוד זמן לחזור למה שוודאי לא ישוב להיות אותו הדבר בכל מקרה", הוא אומר.

מאיכילוב נמסר בתגובה: אמיר פרישר גוטמן זכה לטיפול מקצועי, חם, ומסור בזכותו הוא חזר לעמוד על רגליו. צר לנו על טענותיו שבחר בדרך שיש בה כפיות טובה, להכפיש את הצוות הרפואי שהחמיא בזמן אמת, ושעשה עבורו לילות כימים לאורך כל הטיפול. אנו מאחלים לו רפואה שלמה ובריאות איתנה ונגיב לטענותיו בבית המשפט.