פרשת יונט קרדיט: משה כחלון נחקר באזהרה

שר האוצר לשעבר, שעד לאחרונה עמד בראשות חברת האשראי החוץ-בנקאית, נחקר בחשד לאי דיווח בפרשה שבה עולה חשד לאי סדרים כספיים בהיקף עשרות מיליוני שקלים. עורך דינו: "לא ניתן לחלוק על יושרו של כחלון"

זמן צפייה: 01:06

שר האוצר לשעבר משה כחלון נחקר אתמול (שני) באזהרה במשרדי הרשות לניירות ערך במסגרת חקירת אי סדרים כספיים בחברת האשראי החוץ בנקאית יונט קרדיט. כחלון, שעמד בראשות החברה עד לפני כמה שבועות, נחקר בחשד לאי-דיווח.

עו"ד נתי שמחוני, המייצג את כחלון: "הוא מברך על החקירה ומשתף פעולה עם גורמי האכיפה באופן מלא. אנו סמוכים ובטוחים שבסיומה, המסקנה היחידה תהא שלא דבק  כל רבב ביושרתו. אף לא אחד יכול לחלוק על יושרו וטוהר דרכו של מר כחלון. כל חייו קודש לכלל ואיש של עשייה ציבורית הוא. כך, גם התנהלותו כיו"ר חברת יונט קרדיט הייתה למען הציבור וכשטובת הכלל לנגד עיניו".

שר האוצר, משה כחלון
קיבל מיליוני שקלים על תפקיד כיו''ר החברה. כחלון | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר פשטו חוקרי הרשות לניירות ערך על משרדי החברה של יונט קרדיט, חברת האשראי החוץ בנקאית שבראשה עמד כחלון עד לשבועות האחרונים. לפי החשד, המנכ"ל צחי עזר הוא אי סדרים כספיים של עשרות מיליוני שקלים. בנוסף, נטען כי נעלמו כספים מהקופה ונעשה שימוש במידע פנים. חוקרי הרשות החרימו מחשבים ועיכבו בכירים לחקירה.