"יודעים איפה אתה גר": אביו של המחבל שרצח חייל בערד תקף את האב השכול

עודה אבו ג'ודה, אביו של המחבל חאלד אבו ג'ודה שרצח ב-2017 את החייל רון קוקיא בערד, תקף את האב השכול בועז במהלך דיון בביהמ"ש המחוזי בבאר שבע: "אתם הרוצחים"

זמן צפייה: 01:36

עימות חריף פרץ היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שם התנהל דיון בעניינו של עודה אבו ג'ודה - אביו של המחבל חאלד אבו ג'ודה, שרצח את חייל צה"ל רון קוקיא ז"ל - לבין אביו של קוקיא, בועז. אביו של המחבל, שנאשם בהלנת והסעת אמו של המחבל - שוהה בלתי חוקית - לפני ואחרי הפיגוע בערד, תקף במילים קשות את קוקיא: "אנחנו יודעים איפה אתה גר, בוא נצא החוצה. אתם הרוצחים, אתם חרא".

במקום פרצה מהומה, והמאבטחים הרחיקו את האב הנאשם ואת אחיו מהמקום. פעילי "אם תרצו" הגישו תלונה במשטרה על איומים ברצח.

בועז קוקיא מסר בתגובה: "תופעת השב"חים הביאה לפיגועים רצחניים כגון רצח אסתר הורגן הי"ד והפיגועים האחרונים בבני ברק ובתל אביב. אנו קוראים לבתי המשפט להעניש את אב המחבל בחומרה רבה כדי להרתיע מחבלים עתידיים. בתי המשפט חייבים להשתתף במאבק הלאומי נגד הטרור".

יהודה שרבאני, רכז משימות ארצי בתנועת "אם תרצו", מסר: "מופע האימים של משפחות המחבלים בבתי המשפט חייב להיפסק. לא ייתכן שבועז קוקיא צריך להתמודד בנוסף לאובדן הנורא גם עם איומים וקללות בתוך כותלי בית המשפט. מחבלים ונאשמים בטרור צריכים לשבת במעצר, אסור לאפשר לקרובי המשפחה להגיע לבתי המשפט ולקחת חלק במופע הטרור וההסתה".

רון קוקיא ז''ל

החייל רון קוקיא נרצח בערד בזמן שהמתין לאוטובוס בנובמבר 2017. באפריל 2019 גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם, 20 שנות מאסר נוספות ופיצוי בסך 250,000 שקלים על חאלד אבו ג'ודה.

"רון היה קורבן רק בגלל היותו יהודי, חייל חמוש שנמצא לבדו", נימקו אז השופטים. "השתלשלות האירועים שהחלה גמלה בליבו של הנאשם לבצע פיגוע רצחני, הוא הצטייד בסכין וברכב רק כדי לבצע הפיגוע, הנאשם הגה את הרעיון לבצע את הפיגוע, מעשיו תוכננו מראש, בקפידה ובקור רוח. רון התנגד לנאשם. אין לגלות הבנה לרצח כזה, הנאשם שלל את זכותו לחיים של רון, בני משפחתו של רון העידו פה והקריאו דברים מרגשים על כאבם".

על פי כתב האישום, אבו ג'אדה ואחיו למחצה זאהי ביקשו במשך תקופה לפגוע בחיילים, ואף ערכו תצפיות באזור ערד במטרה למצוא מטרות לתקיפה.

ב-2020 כינס אבו ג'ודה מסיבת עיתונאים ואמר כי "בשם משפחת אבו ג'ודה, אני מבקש סליחה. אנחנו מגנים כל אלימות פיזית ומילולית. אנחנו מבקשים סליחה ממשפחת קוקיא". בועז, אביו של רון, אמר אז: "ההתנצלות הגיעה באיחור".

"מהיום הראשון גינינו את המעשה, מגנים כל אלימות פיזית ומילולית. אנחנו נאמנים למדינה, יש לנו בני דודים שנהרגו למען המדינה", אמר אביו של המחבל - והוסיף: "מדובר במעשה שפל מאדם שפל. לא האמנו שמהבית שלנו ייצא אדם שירצח חייל". עוד הוסיף: "לא ציבור שלם עשה זאת. המדינה מענישה את כולנו, ואנחנו נאמנים אליה מאז הקמתה".