רון קובי: "דרעי כשל כישלון חרוץ - הביצועים שלו הם ביזיון"

ראש עיריית טבריה התייחס בריאיון ל-103FM להצעת העליון להקמת ועדה ציבורית שתפעל עד לשימוע שלו - ותקף את שר הפנים. "יש לו יריבות אישית ומפלגתית נגדי, אני מתמודד לתפקיד השר במקומו"

זמן צפייה: 01:04

ברקע כישלון העברת תקציב עיריית טבריה, התייחס הבוקר (שלישי) ראש העיר רון קובי להצעת בית המשפט העליון להקמת ועדה ציבורית בראשותו, שתמלא את תפקידי מועצת העיר עד למועד השימוע שלו בחודש באוקטובר. בריאיון לאילה חסון ב-103FM אמר קובי כי "ההחלטה היא מאוד צודקת כיוון שלאריה דרעי יש יריבות אישית, מפלגתית ומוסדית נגדי, והוא יעשה לי שימוע שהוא לא בידיים נקיות". כמו כן, תקף את שר הפנים וטען שהוא "כשל כישלון חרוץ, התוצאות והביצועים שלו הם ביזיון".

כמו כן, הוסיף קובי כי "אני לא מעל החוק, אני רוצה שיעשו לי שימוע אם צריך. אבל שיהיה שימוע הוגן, שמגיע בידיים נקיות עם אנשים ענייניים. החוק אומר שעד ה-30 לספטמבר אפשר היה לדחות את הכול, אבל דרעי לא דחה כי הוא רצה את הראש שלי פוליטית, יש בינינו יריבות אישית".

ראש העיר אף הצהיר: "אני מתמודד לתפקיד שר הפנים הבא של המדינה במקום דרעי המושחת, ואם לא אהיה שר הפנים - אשאר ראש עיריית טבריה על אפו ועל חמתו. אני רוצה להחליף אותו בקלפי, אנחנו מקבלים בסקרי עומק בין שישה לעשרה מנדטים, והם מפחדים מזה. אני לוקח מנדטים מליברמן, מהליכוד ומגנץ".

לכתבות נוספות בנושא: 

שופטי העליון לצד רון קובי: "לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע"

עד לדיון בעליון: בג"ץ דחה את השימוע של רון קובי

תקציב עיריית טבריה לא עבר – קובי יזומן לשימוע לפני פיטורים

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13

אתמול כאמור, בית המשפט העליון דן בסוגיית העברת התקציב בעיריית טבריה, ברקע כישלונו של קובי להעבירו. השופטים, מני מזוז, אסתר חיות וחנן מלצר, הציעו כי במקום מועצת העיר תוקם ועדה ציבורית בראשות קובי שתמלא את תפקידי המועצה. המדינה תצטרך להודיע עד חמישה באוגוסט אם היא מקבלת את ההצעה.

הוועדה הציבורית, על פי הצעת השופטים, תמונה על ידי שר הפנים ותהיה מורכבת מעובדי מדינה. משמעות המהלך, במידה שיאושר, תהיה כאמור דחיית השימוע על מנת לאפשר לראש העיר להעביר את התקציב, והדחת חברי המועצה שניסו להביא לסילוקו. המדינה מסרה בשם שר הפנים אריה דרעי כי הוא מבקש שבוע על מנת לבחון את ההצעה, ואילו רון קובי מסר שההצעה של בג"ץ מקובלת עליו.

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13

במהלך הדיון התייחס השופט מזוז לדחיית השימוע: "בשלב הזה, כשיש טענות ניגוד עניינים קשות, בעיני לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע. כדי לא לפגוע באינטרס הציבורי, השימוע יידחה בעוד כמה חודשים וזה ייתן פרספקטיבה טובה לשר הפנים הבא". נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הצהירה בדיון כי "יש פה טענה שנוגעת לניגוד עניינים אישי ומוסדי, ומעוגנת באמירות בעייתיות של השר שאמור להכריע על המשך כהונתו של קובי".

רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר לשעבר, התייחס להצעת לבג"ץ, ואמר: "ההצעה ניתנה ללא ראיית התמונה הכוללת. אף ראש עירייה במדינת ישראל הוא לא מעל הדין. צדקה השופטת חיות כשאמרה שאין טעם בארכה, היות שלא ניתן להעביר תקציב גם בעוד חודשיים בלי חברי המועצה, אלא אם השימוע יכריע לטובת הישארותו של ראש העירייה. כל עוד לא נערך שימוע לא עושים קיצורי דרך באופן חד צדדי. היות ועמדתנו לא נשמעה היום בדיון, בכוונתנו לומר שהיא תשמע. לא ניתן יד לאכיפה בררנית".

אסתר חיות
אסתר חיות | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשבוע הוציא בג"ץ צו ביניים וקבע כי השימוע לפני הדחה של ראש העיר קובי יתקיים רק לאחר דיון בעניינו בבית המשפט העליון - שנערך היום. לפני כשבועיים, נכשל קובי בניסיון האחרון להעביר את תקציב העייריה. בתום הישיבה, תשעה מחברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב, לעומת שישה שהצביעו בעד, ולמעשה גרמו לפיזור המועצה.