3 מעשי רצח ו-2 ניסיונות ממניע טרור: כתב אישום נגד המחבל מירושלים

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד וסים אסעיד, המזוהה עם דאעש ושרצח את בני הזוג כדורי ואת אזרח מולדובה איוון טרנובסקי וניסה לרצוח את הנערה הדר בצלאל

זמן צפייה: 02:57

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (שני) כתב אישום בגין שלושה מעשי רצח ושני ניסיונות רצח נגד וסים אסעיד, המחבל שרצח את בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל ואת הפועל הזר ממולדובה איוון טרנובסקי וכן ניסה לרצוח אזרח מולדובי נוסף בדירתו ואת הנערה הדר בצלאל. מסע הרציחות שהיה ממניעי טרור מצד אסעיד המזוהה עם דאעש נפתר בשבוע שעבר והותר לפרסום.

לפי כתב האישום, ב-8 בינואר 2019, הגיע אסעיד לשכונת ארמון הנציב בירושלים כשעליו שוקר ושתי סכינים, האחת עם להב באורך כ-30 ס"מ והשנייה סכין קפיצית קצרה יותר. הוא הגיע לבניין בו התגוררה הדר בצלאל וישן במקלט במהלך הלילה. בבוקר הוא הבחין בה הולכת לאוטובוס והחליט לרצוח אותה. הוא דקר את צווארה, ניסה לשסף אותו והותיר חתך באורך 7 ס"מ. למרבה המזל בצלאל פונתה בזמן וניצלה ממוות.

אסעיד ברח מהמקום ונסע בתחבורה ציבורית בחזרה לביתו. לאחר יום אחד בלבד הוא נסע לדירה ששכר בכפר א-ראם ולמחרת בלילה שב לשכונת ארמון הנציב, לאותו המקלט בו שהה ובו השאיר את השוקר ואת הסכין השני. הוא זיהה את יהודה כדורי כשחנה מחוץ לבניין. הוא חיכה לו ליד גרם המדרגות וכשכדורי ירד להביא שקיות סופר מרכבו, המחבל נכנס לבית ורצח את הרעייה תמר כדורי ז"ל בדקירות סכין.

לאחר שרצח אותה, הוא התחבא בדירה והמתין ליהודה. בעודו מסדר את הקניות ואוכל, המחבל התנפל על יהודה ז"ל, אך לבסוף אסעיד השתלט עליו ורצח אותו גם כן בדקירות סכין. בחקירתו סיפר כי רצח אותו ב"שחיטת גמל", דרך המזוהה עם דאעש.

הוא ביצע את הרצח כשהוא לבוש כפפות ושטף את ידיו לאחר מכן בכיור. אסעיד לא חשש ונשאר לישון בדירתם. למחרת הוא יצא מהדירה וזרק את צרור המפתחות של הדירה לפיר ביוב. הראיות הפורנזיות שחיברו אותו לרצח היו עקבות נעל בשם נביל שמיוצרת רק בחברון ונמצאה מתחת לגופתו של יהודה כדורי ז"ל. במשך שנתיים חיפשה המשטרה אחר הנעל במזרח ירושלים בשטחים ואפילו הגיעה ליצרן שלה בחברון.

בין השנים 2018-2015 היה אסעיד אסיר בכלא בשל פעילות בדאעש שתכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. לאחר שחרורו מהכלא בישראל הוא נעצר לכמה חודשים ובינואר 2019, כמה ימים לאחר שחרורו הוא נעצר שוב והועמד לדין בגין הסתה וחברות בארגון עוין. עם סיום תקופת המאסר - הועבר למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר כאמור רק לאחרונה, דבר שהופך את המחדל לגדול לאור העובדה שהוא היה ברשות כוחות הביטחון ולא עלו על עקבותיו.

אסעיד נעצר במקרה במהלך פעילות מעצרים של שב"חים. בחיפוש לאחר המעצר האחרון נמצא אותו זוג נעליים ועליו דם של יהודה כדורי ז"ל וכן הסכין ששימשה אותו לביצוע מעשי הרצח וניסיון הרצח.