הושג הסדר טיעון עם דרעי: יודה בעבירות מס ויפרוש ביוזמתו מהכנסת

לפי ההסכם שגובש, יו"ר ש"ס יודה בשתי עבירות של אי דיווח על מס וישלם קנס של כ-200 אלף שקלים. הפרקליטות לא התחייבה לוותר על קלון, שעשוי למנוע ממנו להתמנות שוב לשר בעתיד

זמן צפייה: 01:19

חמש שנים לאחר שנפתחה חקירה גלויה בפרשה, הפרקליטות הגיעה היום (רביעי) להסדר טיעון עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שיודה בעבירות של אי דיווח על מס, ישלם קנס של כ-200 אלף שקלים ויפרוש ביוזמתו מהכנסת. ההסדר כולל גם מאסר על תנאי והפרקליטות לא תתחייב שבעתיד לא תדרוש שיושת עליו קלון, שעשוי למנוע את מינויו לשר בעתיד. אם דרעי ירצה לרוץ בבחירות הבאות, הוא יוכל להיבחר לכנסת גם אם יוטל עליו קלון, מכיוון שלא ריצה כיון שאין מאסר בפועל או עבודות שירות.

בית המשפט צפוי שלא לדון בשאלת הקלון של יו"ר ש"ס, אלא אם ירצה להתמנות שוב לשר. אז הסוגיה תוכרע על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שיקבע אם יש קלון במעשיו. אם יקבע שיש קלון - דרעי לא יהיה יכול לכהן כשר מאותו הרגע לתקופה של שבע שנים.

אריה דרעי ואביחי מנדלבליט
אריה דרעי ואביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

החקירה בעניינו של דרעי התנהלה ביחידת להב 433, והיא החלה בשנת 2015. החקירה עסקה במאות אלפי שקלים שהועברו לכאורה לדרעי מאנשי עסקים, בעסקאות למכירת נכסים בבעלותו במספר מקומות בארץ. באפריל 2016 החקירה בפרשה הפכה לגלויה, ועשרות מעורבים בה נחקרו. במאי 2017 דרעי נחקר באזהרה.

בנובמבר 2019 הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד דרעי בעבירות מס במיליוני שקלים, בהלבנת הון, בשיבוש הליכי משפט ובשבועת שקר למבקר המדינה ויו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו. המשטרה המליצה להעמיד לדין גם אחיו של שר הפנים, סגן יו"ר קק"ל שלמה דרעי.

בינואר השנה החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום נגד דרעי בכפוף לשימוע. חרף חלק מהדעות בפרקליטות, מנדלבליט קבע כי דרעי לא יועמד לדין בגין עבירות שוחד, קבלת מרמה והלבנת הון, עליהן נחקר, וכי יואשם רק בגין פרשיות בודדות.