רופא ואחות הותקפו: מלווה של מטופל במיון בביה"ח "העמק" נעצר

מלווה של מטופל הגיע למרכז הרפואי העמק, החל להשתולל ולהתפרע במיון - וגרם לפגיעה של רופא ואחות, שנזקקו לטיפול. מאבטחים השתלטו על התוקף והזעיקו משטרה, והחשוד נעצר. "מבקשים הגנה משמעותית על הצוותים הרפואיים"

זמן צפייה: 01:20

אירוע אלימות אירע הלילה (שלישי) במרכז הרפואי העמק בעפולה, במהלכו מלווה של מטופל החל להשתולל ולהתפרע במיון, וגרם לפגיעה של רופא ואחות שנזקקו לטיפול. מאבטחים השתלטו על התוקף והזעיקו משטרה, והאיש נעצר.

הנהלת המרכז הרפואי העמק הביעה מחאה כנגד אירועי האלימות מול הצוותים, וכן דורשת מיצוי הדין עד תום עם התוקף. לדברי ד"ר אלדר ברקוביץ, ממלא מקום מנהל המרכז הרפואי: "לא יתכן שהצוותים הרפואיים מרגישים חשופים וחסרי בטחון אישי בבואם לעבודה, ומבקשים הגנה משמעותית על בטחונם".

ד"ר ליאור גוטלויב, רופא בכיר במלר"ד במרכז הרפואי העמק, סיפר: "אתמול בערב חל אירוע של אלימות קשה כלפי צוות רפואי, אדון שנכנס כמלווה של אימו תקף את שתי האחיות, חנק איש ביטחון, רופא בן 65 במלר"ד ניסה להפריד – והחשוד חבט בו במרפק ובפנים. כתוצאה מכך הרופא נפל, נחבט בראשו, שבר אצבע וכעת הוא לא מסוגל לעבוד, ונמצא בביתו".

"זה אירוע קשה מאוד של אלימות, האיש הזה – זכותו לקבל טיפול רפואי, וזכותנו לעבוד בביטחון ובבטחה. זה לא שדה קרב, זה בית חולים, ולא נסכים לעבוד בתנאים האלה. אנו דורשים התערבות כלל ארצית כדי לטפל בנושא הזה במהרה, כולל נוכחות של שוטרים בתוך המלר"דים, כדי לאפשר שטף יותר נכון של המטופלים ומניעת אלימות".