בכיר במלון "המלך דוד" הטריד מינית עובדת - וקודם: "עצוב שיש לו גיבוי מהרשת"

הבכיר בבית המלון בבירה, שבין היתר משמש כממונה על הטיפול בהטרדות מיניות במלון, טען להגנתו כי "הרקע המסורתי של העובדת הוא הבעיה". העובדת בתגובה: "הוא ליטף אותי ונתן לי נשיקה בראש"

זמן צפייה: 03:11

עובד בכיר והממונה על הטיפול בהטרדות מיניות בבית המלון "המלך דוד" בירושלים, נחשד שהטריד עובדת – וקיבל קידום בעבודה. המתלוננת, שעבדה במשך שנתיים במלון היוקרתי, תיארה את המקרה - שלדבריה התחיל ביום שבו נשארה איתו לבד במשרד. היא סיפרה: "הוא התחיל ללטף אותי ביד ונתן לי נשיקה בראש. קפאתי במקום, כי לא הבנתי מאיפה זה בא".

לטענתה, היא נאלצה להתמודד עם הטרדות חוזרות ונשנות מצד הבכיר במלון, שהיה ממונה ישיר עליה. "הוא פשוט עט עליי, נצמד אליי בצורה לא הגיונית. הוא היה קרוב אליי והתחיל ללטף לי את הפנים. לקחתי צעד אחורה כי נבהלתי".

העובדת הגישה תלונה לרשת מלונות דן, ונקבע בירור במשרדי משאבי אנוש בראשות הסמנכ"ל חן מיכאלי ואורלי ברגמן, הממונה על הטרדות מיניות ברשת. לדברי העובדת, הבכיר קיבל תמיכה מלאה מהרשת. "דאגו לקרבן אותו". בהמשך, קיבלה העובדת מכתב, שבו נכתב כי ייתכן שהפרשנות שלה להטרדות מיניות נובעת מהרקע שלה, כמי שגדלה בבית מסורתי.

לאחר מכן, המתלוננת סיפרה כי העובד "פשוט עלה למשרד וביקש סליחה, ומבחינת הרשת פה זה נסגר". לאחר הבירור, נקבע כי הבכיר במלון אכן הטריד מינית והוא יושעה מתפקידו. כעבור שבוע הוא נעלם מבית המלון - אבל לא לפני שהוא נפגש עם העובדות וביקש להבהיר את עצמו: "אני מבין שיש בנות כאן במחלקה שנפגעו ממני. אז קודם כול, אני מתנצל". בהמשך, גילתה העובדת מייל שבו נקבע כי הבכיר לא יפוטר מהרשת, אלא יקודם".

העובדת הגישה יחד עם שתי נשים נוספות תלונה במשטרת ירושלים, שבהמשך לכך החלה בבדיקת התלונות. "אני מקווה שבנות שחוו את זה, שלא יפחדו לבוא ולדבר. אנחנו הקורבן פה".