מכת ההתעללות בגנים: על אף תלונת האם - המשטרה פעלה רק לאחר התערבות ח"כ

האם מאור עקיבא חשדה בכך שהבן שלה חווה התעללות בגן ופנתה למשטרה - אלא ששם לא אספו את הצילומים ממצלמות האבטחה, על אף שיכלו לעשות זאת. בתוך כל משרד החינוך ירכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שתתריע על שיבוש בפעילותן של מצלמות במוסדות

זמן צפייה: 06:27

אם שבנה למד בגן באור עקיבא שמנהלתו ושלוש מהמטפלות בו נעצרו הבוקר (חמישי) על ידי המשטרה, פנתה עוד בשבוע שעבר למשטרה לאחר שחשדה שייתכן ובנה חווה אלימות במוסד החינוכי. אף על פי שהמשטרה יכלה להוציא את צילומי מצלמות האבטחה ללא צו בית משפט, לא עשו כך במשך מספר ימים, זאת עד שהתערב חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, שפנה ללשכתו של השר לביטחון פנים עמר בר לב.

בתוך כך, לאחר שהאחריות על המסגרות לגיל הרך עבר למשרד החינוך ממשרד העבודה והרווחה, עוסקים כעת במשרד החינוך במיפוי כל המסגרות בהן יש יותר משבעה פעוטות מגיל לידה ועד גיל שלוש על מנת להדק את הפיקוח והאכיפה על כלל מסגרות האלו.

בנוסף, המהלך העיקרי אותו מקדמת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הוא רכש מערכת טכנולוגית מתקדמת שתאפשר פיקוח על כל המצלמות שמותקנות בכל אותם אלפי המוסדות, באגף הביטחון של משרד החינוך יוקם חמ"ל שיקבל התראה בכל פעם שאחת המצלמות אינה פועלת, זאת בעקבות המקרים בהם הורים פנו למשטרה וכאשר המשטרה הגיעה לצפות בצילומים - המצלמות לא פעלו.