"דחיפות, משיכה בחוזקה ושימוש בכוח": כתב אישום חמור נגד 3 מטפלות מגדרה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד יפה מהרי, אור אשטמקר ולילך אשכנזי בגין עבירות של תקיפת קטינים, זאת לאחר שתקפו מספר פעוטות במעון יום לגיל הרך בו שימשו כמטפלות. מכתב האישום עולה כי בתקופה הרלוונטית, הנאשמות תקפו את הקטינים, בין היתר בכך שדחפו אותם, משכו אותם בחוזקה בזרועות וברגליים, ואף הושיבו והשכיבו אותם תוך שימוש בכוח

גן ילדים
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום ברחובות, כתב אישום נגד יפה מהרי, בת 47 ואור אשטמקר, בת 26 - שתיהן מהמועצה המקומית בני עי"ש. כמו כן, הוגש כתב אישום גם נגד לילך אשכנזי, בת 40 מחצב. כתב האישום נגדן הוגש בגין עבירות של תקיפת קטינים, זאת לאחר שתקפו מספר פעוטות במעון יום לגיל הרך בו שימשו כמטפלות. למהרי ולאשטמקר מיוחסות עבירות של תקיפת סתם ותקיפת קטין או חסר ישע, בעוד שלאשכנזי מיוחסת עבירת תקיפת סתם.

מכתב האישום עולה כי בתקופה הרלוונטית, הנאשמות עבדו כמטפלות במעון יום לגיל הרך בגדרה, בו שוהים פעוטות ילידי השנים 2019 ו-2020. בכתב האישום צוין כי בהזדמנויות רבות, תקפו הנאשמות את הקטינים, בין היתר בכך שדחפו אותם, משכו אותם בחוזקה בזרועות וברגליים, ואף הושיבו והשכיבו אותם תוך שימוש בכוח.

במקביל, הוגשה היום בקשה לבית משפט השלום בראשל"צ, לאסור על הנאשמות לעסוק בטיפול בילדים עד לתום ההליכים המשפטיים. במסגרת הבקשה ציינה עו"ד ליטל מהלל כי: "לנוכח ריבוי הקטינים הנפגעים ואירועי האלימות, חומרתם ומשך התקופה במהלכה בוצעו המעשים, ובהתחשב בכך שהמשיבות פגעו בפעוטות רכים, ותחת שמירה על שלומם וביטחונם, הן תקפו את הפעוטות והפכו את שגרת יומם לאגרסיבית ואלימה, קיים יסוד סביר לחשש שהמשך עיסוקן של המשיבות בטיפול בילדים יהווה סכנה לביטחון הציבור או עלול להקל על ביצוע עבירות דומות."