חשד להתעללות בפעוטון בחולון: סרטונים הופצו ברשתות • תיעוד

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהגישו הורים בגן, בחשד לפגיעה בקטינים ע"י הצוות. בסרטונים ניתן לראות את הנשים מטיחות פעוטות בחוזקה וגוררות אותם באלימות

זמן צפייה: 07:23

המשטרה חוקרת היום (שלישי) חשד להתעללות בפעוטות בגן בחולון, אחרי שהוגשה אתמול תלונה של מספר הורים. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, המתעדים את האלימות, נראות עובדות הגן מטיחות את הילדים בחוזקה, גוררות אותם באלימות ואף דוחקות אותן באמצעות הרגליים כשהם שוכבים על מזרן. העדויות המונחות בפני המשטרה הן מכות, בעיטות, האבסה של אוכל והטחת פעוטות בקיר וברצפה.

בעקבות פרשת ההתעללות בגן ברמלה שנחשפה בחדשות 13, בימים האחרונים הורים בגן ביקשו מהגננת, שהיא גם בעלת הגן, לצפות במצלמות. הגננת העבירה את הסרטונים להורים, שנדהמו לגלות פגיעה לכאורה בילדים. החשד של המשטרה הוא שההתעללות נמשכה לאורך זמן. הגן הוקם לפני כשש שנים.

לעוד כתבות בנושא:

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

המשטרה משכה את הערעור: הגננת מ"גן הזוועות" שוחררה למעצר בית

סימני מצוקה וקושי בפרידה: כך תזהו שהילד שלכם עבר התעללות בגן

חשד להתעללות בפעוטות בגן בחולון | צילום: חדשות 13

עו"ד קרן אוחנה איוס וחנן דגן, מפורום הגנים הפרטיים, התייחסו למקרה: "הגננות והסייעות שתועדו בסרטונים צריכות להיענש במלוא חומרת הדין הפלילי. לא ייתכן שאנחנו והן עובדים באותו מקצוע. המדינה חייבת לנקוט ביד קשה כלפי גננות מתעללות. בתי המשפט חייבים להחמיר את הענישה במקרים שכאלו וחברי הכנסת צריכים לקבוע סנקציות משמעותיות יותר בחוק וקנסות גבוהים שימנעו הישנות מקרים אלו וירתיעו בצורה יעילה".

גם חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) התייחס למקרה: "לצערי, אנחנו נחשפים היום לעוד פרשה של אלימות כלפי פעוטות. התופעה הזו פשוט חייבת להיפסק. כל מי שמתעללת או תוקפת פעוט מקומה בכלא. אם לא נעשה צעד אנחנו נמשיך לראות מקרים כאלו, הצעת החוק שלי קובעת - לא עוד עבודות שירות, לא קנסות ולא מאסר על תנאי, מי שמתעללת ביקרים לנו - תשב בכלא! לא פחות מכך".

עורך הדין עדי כרמלי שמייצג את הורי הפעוטון התייחס לפרשה: "היום נחשפנו לעוד מקרה התעללות בגנים. אני וההורים נעמוד על כך שהדין ימוצה עם מי שפגע בילדים".

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

כזכור, שלשום הוגש כתב אישום נגד ארבע סייעות ב"גן הזוועות" ברמלה, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין, ותקיפת קטין על ידי אחראי, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13. כמו כן הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים. הנאשמות הן רוחמה סעד בת 37, נירית שויד בת 46, ננה צאצאשווילי בת 50 ואורלי שרגני בת 37.

מכתב האישום החמור עלה כי הנאשמות התעללו ותקפו 26 קטינים לאורך תקופה ארוכה, תוך שימוש בחפצים שונים. בין היתר, בכך שאחזו בהם בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו את הקטינים והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות, סטרו לקטינים, השליכו חבילות מגבונים וצעצועים על הקטינים.

הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה
הסייעות רוחמה סעד, אורלי שרגני, חני ננה צצשוילי ונירית סוייד, החשודות בהתעללות בפעוטות בגן ברמלה

בנוסף, כך עולה מהאישום, נהגו הנאשמות רוחמה סעד ונירית שויד להשפיל את הקטינים בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול מהרצפה. כמו כן, נהגו להצליף בקטינים באמצעות חיתול בד. "הנאשמות התעללו התעללות שיטתית בקטינים חסרי ישע, שנחשפה בשמונה מצלמות במשך תקופה לא מבוטלת של כחודש וחצי, בהיותן אחראיות עליהם", כך נכתב.

עוד צויין באישום כי הנאשמות ננה צאצאשווילי ואורלי שרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך, תוך שדחפו את האוכל בכפית לפיהם של התינוקות, בניגוד לרצונם ובהתעלם מבכיים ולאחר מכן, נענעו נאשמות אלו את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה אחורנית כך שראשם של התינוקות כמעט ונגע ברצפה.