"אילצו אותם לאכול מהרצפה וסטרו": סייעות גן ברמלה הורשעו בהתעללות

4 עובדות ב"גן של טולי" הורשעו על פי הודאתן בעבירות של התעללות ותקיפה של קטינים: "ההתנהלות המתעללת הפכה לשגרה שאליה נחשפו כל הקטינים בגן". התביעה מבקשת 7 שנות מאסר

גן ילדים
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

מכת ההתעללות בגנים: הסייעות ב"גן של טולי" ברמלה, רוחמה סעד בת ה-37, נירית שוויד בת ה-46, ננה (חני) צאצאשווילי בת ה-50 ואורלי שרגני בת ה-37 - הורשעו היום (רביעי) על פי הודאתן בעבירות של התעללות ותקיפה של קטינים.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, הגישה עו"ד יעל כתב אישום מתוקן נגד הנאשמות, אשר מציג 28 אישומים, לפיהם עולה כי במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן ובתדירות כמעט יומיומית, תקפו הנאשמות תינוקות ופעוטות בגן.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

בין היתר, לפי האישום אחזו הנאשמות בפעוטות בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות, סטרו לקטינים והשליכו חפצים שונים על הפעוטות, ביניהם גם חבילות מגבונים וצעצועים.

סעד ושוויד הואשמו שנהגו לפזר חטיפים ודברי מאכל על הרצפה, ולגרום לתינוקות לאכול מהרצפה. צאצאשווילי ושרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם יושבים על טרמפולינה, תוך שהן "דוחפות להם את האוכל בניגוד לרצונם".

בכתב האישום ציינה עו"ד תרם, כי: "הנאשמות התעללו בקטינים חסרי ישע, בהיותן אחראיות עליהם. ההתעללות באה לידי ביטוי בין היתר בטיב האירועים, ריבוים של המעשים והקטינים הנפגעים, תדירותם, גילם הרך של הקטינים, ובשל היותן האחראיות הבלעדיות על צרכיהם, בריאותם ושלומם במהלך האירועים. מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה שאליה נחשפו כל הקטינים ששהו בגן".

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמות לגבי העונש, ובדיון שהתקיים היום ביקשה עו"ד תרם להטיל על הנאשמות בין היתר 7 שנות מאסר בפועל. לנאשמות יוחסו כאמור ריבוי עבירות של התעללות בקטין, תקיפות קטין הגורמות חבלה, תקיפות ללא סיבה, ניסיונות לתקיפה סתם, ולסעד שוויד יוחסה גם עבירת הפרת חובה על ידי אחראי.