חיפושים בתאים ושבירת שגרה: "נדרשים לחקור לעומק"

נציבת שב"ס קטי פרי הורתה על חיפושים בתאים ובאגפים וניודים של אסירי הג'יהאד האיסלאמי. כפי שפורסם בחדשות 13: אין בכוונת פרי להתפטר. דיווח פלסטיני: הופסקו ביקורים לאסירים הביטחוניים

זמן צפייה: 09:03

"אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה": כך כתבה בצאת החג נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, לסוהרים ולסוהרות בשירות בתי הסוהר והבהירה בעצם כי אין בכוונתה להתפטר.

באיגרת ששלחה התייחסה פרי לבריחת ששת האסירים הביטחוניים וכתבה: "האירוע חמור ביותר ופוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו – שמירת האסירים במשמרות בטוחה. אין ספק, כי הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות. זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים, אשר יקדמו את פועלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חקירת מחדל הבריחה: הסוהרים לא ידעו שחלק מהאסירים עברו תא

השר בר לב: "נשים ידינו על המחבלים ונתקן את הכשלים"

חשד לרצח בצפון: גופת צעירה נמצאה ברכב שעלה באש

בית הכלא קציעות
בית הכלא קציעות

מיד לאחר היוודע דבר בריחתם של האסירים הנחתה פרי על ניוד כלל האסירים באגף ופיזורם בין בתי הסוהר הביטחוניים במחוזות מרכז ודרום. על פי החלטת הנציבה, האסירים לא ישובו למחוז הצפוני בשב"ס.

כמו כן, החליטה הנציבה על עיבוי מעגלי האבטחה, מבצע חיפושים ברמת פינוי תאים ואגפים, תגבור אגפים בסוהרים, שבירת שגרה ונעילת תאי האסירים הביטחוניים במהלך היום כולו ומבצע הניודים שמטרתו פיזור מוקדי הכוח והפרדת כלל אסירי הג'יהאד האיסלאמי המוחזקים בשב"ס, עד כה פוזרו כ-300 אסירי ג'יהאד.

כלא מגידו
כלא מגידו | צילום: רויטרס

עוד הנחתה הנציבה על מתן קשב ומענה לצרכים בכלל מתקני הכליאה שמנהל השב"ס. במהלך יישום התוכנית נרשמו אתמול הפרות סדר, בהן הצתות של תאים בבתי הסוהר קציעות ורמון וכן התפרעויות בבתי הסוהר מגידו ועופר.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" פרסמה הבוקר מפי "מועדון האסיר הפלסטיני" כי הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום הודיעה היום למשפחות האסירים הביטחוניים על עצירת הביקורים עד לסוף חודש ספטמבר בשל האירועים האחרונים בבתי הכלא.