אם הילדה שנאנסה צפתה במצלמות האבטחה בבי"ס - לפני התלונה

ממידע שהגיע לידי חדשות 13 עולה, כי אמה של בת ה-7 מבנימין חיפשה תיעוד של החשוד במשרדי בית הספר. האב אף העיד על כך במשטרה. בביה"ס ידעו על החשדות, ולא הגישו תלונה

זמן צפייה: 04:14

אונס הילדה בת ה-7: מעט לפני שהוגש כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בהתנחלות בבנימין, האם חיפשה תיעוד שלו במצלמות האבטחה של בית הספר, כך פורסם הערב (שבת) בתכנית "המגזין" בחדשות 13. יש לציין שהתלונה הוגשה למשטרה ב-15 באפריל, בעוד האירוע התרחש באזור ה-5 באפריל. לדברי האם, בעדותה במשטרה הילדה סיפרה על "מתקן" או "שרת" שתקף אותה.

גם עדותו של האב במשטרה הגיעה לידי חדשות 13, ובה אמר: "אשתי צפתה במצלמות האבטחה של בית הספר במשרד של בית הספר, ואכן רואים את אותו מתקן עם אדם נוסף נכנסים מהשער האחורי אל תוך בית הספר, והבת שלי נראית יוצאת עם חברות מהשער של הרגיל, ולאחר מכן כבר לא הצליחה לראות אותה".

מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

כלומר, בית הספר בחר שלא לספר לגורמי הרווחה או החקירה על המקרה, למרות שידע על חשדות האם. בכך איבדו גורמי החקירה את האפשרות לבחון ממצאים פורנזיים בתקופה הקריטית שלאחר האונס לכאורה שבוצע בבת ה-7.

אתמול פורסם בחדשות 13, כי קטוסה נמצא דובר שקר בבדיקת הפוליגרף שעבר. תחילה נשאל שתי שאלות, אך הממצאים לא היו ברורים והמכשיר כויל. לאחר מכן, נשאל שלוש שאלות בסופן יצא דובר שקר.  נוסח השאלה המכריעה שבה נמצא כי שיקר היה: "האם ביצעת מעשה מיני כוחני בילדה בת שבע?".

בנוסף, נודע כי למשטרה יש מידע על ילדה נוספת מאותו יישוב שנפגעה לכאורה מקטוסה. זהותה ידועה וחוקרי המשטרה הגיעו אליה, אך טרם נגבתה ממנה עדות. במשטרה ובפרקליטות הצבאית סבורים שהדבר יכול לסייע להם להמשיך ולתמוך בכתב האישום.

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת
יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת | צילום: החדשות 13

שלשום נחשפו עדויות ופרטים מתיק חקירת האונס, שמעלים שאלות לגבי אופן זיהוי הנאשם, ומי בדיוק זיהה אותו כחשוד באונס. טרם הזיהוי, אמרה אם הילדה בחקירתה: "היום הילדה הסכימה לחזור לבית הספר, אחרי שכנועים רבים. כאשר הייתי בבית הספר, פגשתי במורה שאמרה לי שלאב הבית יש אייפון ושכל הזמן הוא יושב עם הטלפון ושהמכנסיים שלו לא במקום ושהוא מתעסק איתם הרבה".

עוד עולה מהתיק כי הילדה סיפרה בחקירתה במשטרה כי אמה ביקשה ממנה לזהות את החשוד, והיא (האמא) זו שאמרה מי החשוד. בתגובה לשאלת חוקרת הנוער "האם אמא אמרה שזה החשוד?", השיבה הילדה: "כן, הצבעתי עליו כי זה היה הוא". כזכור, גורמים בכירים המעורים בתיק החקירה העלו שאלות על התנהלות המשטרה לגבי האופן שבו בוצע הזיהוי.

בנוסף, עולה מהתיק כי המורה של הילדה סיפרה בעדותה על פגישתה עם אמה של בת השבע ואמרה כי "הפועל מחמוד היה בשטח, אמרתי לאמא, 'איזה מגעיל, תמיד אני שונאת שהוא מסתובב' והמשכנו למשרד ההנהלה. אחר כך חזרתי לכיתה ואז בצהריים שמעתי שהייתה משטרה שעצרה את הפועל מחמוד. תמיד אני שונאת שהוא מסתובב שם, אני תמיד פונה למזכירה אם אני צריכה משהו ואליו אני לא פונה. הוא מנותק, הוא יושב בכניסה של בית הספר, מסתכל באייפון, אבל לא ראיתי אותו פונה לבנות או משהו כזה".