בידי המשטרה עדויות לשיחות בין כחלון לכרייף - לפני מינויה

בהמשך לפרסום חדשות 13 בדבר המסרונים בין השופטת לשר האוצר, נחשף כי המשטרה מחזיקה באיכוני טלפון המצביעים על שיחות בין השניים בחודש לפני ההצבעה בוועדה • פרטים נוספים הערב במהדורה

זמן צפייה: 02:09

המשטרה מחזיקה באיכוני טלפון המצביעים על שיחות בין שר האוצר משה כחלון לבין שופטת ביהמ"ש השלום אתי כרייף, חודש לפני ההצבעה על מינויה בוועדה למינוי שופטים. פרטים נוספים יובאו הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. זאת, ברקע חשיפת חדשות 13 בדבר מסרונים בין שר האוצר, שכיהן אז כחבר הוועדה לבחירות שופטים, לבין השופטת.

בעקבות החשיפה, פרקליטי יועצי ראש הממשלה תקפו את הדלפת ההתכתבויות ודרשו מבית המשפט שימנע את מסירת הסלולריים למשטרה במסגרת חקירת המקורבים לרה"מ. זאת, לדבריהם, "לאור העובדה שהיא לא מסוגלת למנוע הדלפות בלתי חוקיות מהמכשירים הסלולריים המוחזקים בידיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

השוטר שירה למוות בסלומון טקה הואשם בגרימת מוות ברשלנות

"חצי דקה – והכול השתבש": הרופא הנאשם ברצח אשתו מדבר מהכלא

בניגוד לעמדת היועמ"ש: אוחנה מינה את דן אלדד למ"מ הפרקליט

״אחת מהטענות המרכזיות של המבקשים הייתה כי חיפוש בטלפון הנייד של אדם פוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית בפרטיותם של הנחקרים", כתבו עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין, "יש חשש של ממש לזליגה של תכנים אישיים ופרטים מתוך הטלפונים הניידים של המבקשים ובכלל זה תכתובות שקשורות לעבודתם ולקרבתם של המבקשים לאנשים להם יש חסינות פרלמנטרית ולגורמים בכירים אחרים במערכת הפוליטית והמשפטית".

״רק אמש קיבלנו דוגמה לפגיעה קשה זו בפרטיותם של נחקרים שהטלפונים הניידים שלהם נתפסו במסגרת חקירת משטרה. במסגרת חקירתו של אפי נווה נחקרה גם השופט אתי כרייף. אמש פורסמו בכלי התקשורת השונים חומרים שהודלפו מתוך הטלפון הנייד של השופטת כרייף ובכלל זה התכתבויות אישיות בינה לבין שר האוצר משה כחלון. פרסומים אלה מצטרפים לשורה של תכתובות שפורסמו מתוך הטלפון הנייד של מר אפי נווה שדלפו לתקשורת בשבועות האחרונים".

אתי כרייף ומשה כחלון
אתי כרייף ומשה כחלון | צילום: לע''מ

אתמול, כאמור, נחשפו בחדשות 13 מסרונים בין שר האוצר, שכיהן אז כחבר הוועדה לבחירות שופטים, לבין השופטת כרייף, שכזכור הוגש נגדה כתב אישום בגין מעורבותה בפרשת אפי נוה. בעקבות החשיפה, התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר לשר המשפטים אמיר אוחנה בדרישה שיורה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית שתבחן את אופן טיפולה של מערכת אכיפת החוק בפרשות מינויי השופטים, על ידי יושב ראש לשכת עורכי הדין היוצא אפי נוה, וכן בהליך למינוי שופטים בישראל בכללותו.

"על מנת להשיב את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק והמשפט ולהביא למיצוי הדין כלפי אלו שהשחיתו והרקיבו את המערכת - חובה להקים ועדת בדיקה", כך נטען מטעם התנועה. "לאור החומרים החדשים אשר פורסמו אמש, עולה צורך ממשי לחקור את הפרשה עד תום, הרי פרשה זו פוגעת אנושות באמון הציבור במערכת המשפט, בניקיון הכפיים של הגורמים השונים וביכולתה של המערכת לבחון את עצמה ולתקן כשלים שצצים, על אחת כמה וכמה כשאנו עוסקים בגורמים בכירים במיוחד במערכת המשפטית".

כאמור, על פי תחקיר חדשות 13, החשד כלפי השניים עלה בעקבות התכתבויות שלהם בוואטסאפ, כאשר עם תחילת החקירה כרייף מיהרה למחוק אותן. אולם במשטרה גילו את הדבר ושחזרו את ההודעות, מה שהעלה חשד כי התפתח קשר אישי קרוב במיוחד ביניהם.

בחקירתה, השופטת סיפרה כיצד הכירה את השר: "במהלך הליך המועמדות, פניתי ליובל צור שהיה מפקד שייטת הצוללות, שיפנה ליואב גלנט כדי שיפנה לכחלון. כחלון התקשר אליי ונפגשנו". לטענתו של כחלון, "נפגשנו ממש לעשר דקות. היא הציגה את עצמה ונתתי את התשובה הרגילה: אם יהיה לה את הרוב של השופטים, אוכל לתמוך בה".

אתי כרייף, השופטת החשודה
אתי כרייף, השופטת החשודה | צילום: החדשות 13

עם זאת, מתחקיר חדשות 13 עלה כי בפועל, בזמן הפגישה הקצרה בין השניים, כחלון התקשר ליו"ר לשכת עורכי הדין והבהיר לו שהוא תומך במינוי של כרייף וביקש מנוה לתמוך גם.

באחת מההתכתבויות, כרייף, שיש לציין כי כבר כיהנה כשופטת, כתבה לכחלון: "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה", והוסיפה כי "אני לבד הערב וממש רוצה לראותך". שר האוצר, בתגובה, טען: "כל הודעה שאני מקבל, אני עונה בנימוס כדי לא לפגוע".

שר האוצר משה כחלון בכנס חיפה למנהיגות
שר האוצר משה כחלון בכנס חיפה למנהיגות | צילום: ראובן כהן