על סמך החלטת המחוזי: הוארך מעצרו של החשוד ברצח יעל מלניק

לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המשטרה והאריך את מעצרו של קצ'ורה ביום אחד, בית משפט השלום דן שוב בתיק והחליט להאריך את מעצרו שוב עד ליום חמישי לצרכי השלמת החקירה

זמן צפייה: 07:06

בית משפט השלום בחיפה החליט היום (שלישי) להאריך את מעצרו של החשוד ברצח ליטל יעל מלניק, אדוארד קצ'ורה, לאחר שאמש בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המשטרה, הפך את החלטת בית משפט השלום והאריך את מעצרו ביום אחד.

השופט ציטט את נשיא בית המשפט המחוזי רון שפירא מאתמול וקיבל את בקשת המשטרה ואמר כי "חקירה מורכבת וייחודית דורשת בירור יסודי ומעמיק". במהלך הדיון הציג לשופט קצין המשטרה האחראי על התיק, רפ"ק תומר קסלסי, דו"ח סודי לפיו בוצעו במהלך הלילה פעולות חקירה ונדרשות פעולות נוספות. המשטרה ביקשה הארכת מעצר של ארבעה ימים לצורך החקירה.

ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק

כזכור, אמש אמר השופט רון שפירא בקביעתו כי "בחוות דעתו של מומחה מהמכון לרפואה משפטית ניתן ללמוד כי המוות נגרם ככל הנראה מחסימת צינור הנשימה, בחוות דעת אחרת ניתן ללמוד כי ידיה של המנוחה נקיות מה ששולל את האפשרות שהיא עצמה כיסתה עצמה בחול".

"ניתן להגיע למסקנה כי מעשיו היו הגורם העיקרי שהוביל לסיטואציה שנמצאה הגופה, ומכאן כך לכאורה ראיות ישירות למעורבותו בארוע ההמתה" הוסיף שפירא, ובנוסף לכך אמר כי "מדובר באדם בוגר המודע למצב קטינה הנותנת בו אימון ומשתף איתה פעולה בארוע שמוביל למוות. לא ניתן להתעלם בין היתר באמירה מהודאתו ב-24 לאוקטובר".

Pznbhf
סבתה של יעל מלניק, לודמילה | צילום: חדשות 13

מאותה אמירה, כפי שסיפר השופט שפירא, "ניתן להבין שיתכן שחלק ממניעיו להגיע לעבודה בבית חולים פסיכיאטרי היו בין היתר ליצור קשר מסוג הקשר שהוביל לארוע ההמתה".

כזכור, בית המשפט שחרר אמש את קצ'ורה למעצר בית לאחר 59 ימים במעצר. זאת, בעקבות עיכובים בחקירה שנגרמים בשל אופי המקרה "המסובך משפטית וחקירתית" לפי רפ"ק קסלסי. סבתה של מלניק התרעמה על ההחלטה ואמרה לשופטת: "אין לך ילדים? את נורמלית?".