היועמ"שית אישרה: ח"כ עופר כסיף ייחקר בחשד לתקיפת שוטר

בחודש מאי האחרון תועד חבר הכנסת מהרשימה המשותפת מכה שוטר מג"ב בדרום הר חברון. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אישרה למשטרה לחקור באזהרה את כסיף בחשד לתקיפת שוטר

זמן צפייה: 01:28

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, אישרה היום (שלישי) למשטרה לחקור באזהרה את חבר הכנסת עופר כסיף שתועד מכה שוטר מג"ב בדרום הר חברון בחודש מאי האחרון. כסיף הגיב בצהריים בריאיון לרדיו א-שמס ואמר כי טרם קיבל זימון רשמי, אך כי אין בכוונתו לנצל את החסינות ויגיע לחקירה.

"מעניין שהמשטרה מוצאת סיבה לזמן אותי' אבל במח"ש מתמהמהים לבדוק את התלונה שהגשתי נגד אותו שוטר שדחף את הידים שלו לפנים שלי ואני הגנתי על עצמי", אמר כסיף.

לאחר מכן הוציא כסיף הודעה רשמית, בנוסח זה: "החלטת היועמ"שית לאפשר את חקירתי היא נדבך נוסף במדיניות האיפה ואיפה של רשויות החוק. מתלונות שלי ושל אחרים כנגד אלימות שוטרים, חיילים ומתנחלים, שרי הביטחון והבט"פ והיועמ"ש – מתעלמים. לתלונה שקרית של שוטר אלים שפגע בי ובחסינותי מתייחסים בכובד ראש". עוד הוסיף: "הפשיזם לא מתחיל כאשר יורים באנשים ברחובות, אלא כאשר רשויות המדינה מתייחסות באופן שונה לפעילות פוליטית משמאל ומימין".

ח''כ עופר כסיף
ח''כ עופר כסיף | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כסיף הגיע עם רכבו כששני שוטרים נעמדו ועצרו את רכבו. אחד השוטרים דפק עם ידיו על מכסה המנוע כשאז יצא כסיף מהרכב והיכה את השוטר בראשו. בשלב זה התפתח עימות בין השניים, שבמהלכו צעק כסיף על השוטר כי יש לו חסינות בשל היותו חבר כנסת.

כסיף התייחס מאוחר יותר בריאיון לחדשות 13 למה שאירע ואמר כי לא היכה ולא תקף את השוטר אלא התגונן, אך הוסיף כי הוא מצטער אם פגע בו. כסיף הוסיף כי אם יוחלט לחקור אותו - הוא יוותר על החסינות.

"הדבר היחיד שעשיתי הוא להדוף אינסטינקטיבית את היד שנשלחה לפניי", אמר כסיף, "יכול להיות שפגעתי לו בראש תוך כדי ועל כך אני מצטער, אבל זה לא הכאה ולא תקיפה. אני לא אנצל את החסינות. והיה ויוחלט לחקור אותי או לפתוח תיק ולהעמיד אותי לדין, אני בחסינות שלי לא אשתמש משום שאני יודע שהצדק לצידי ואת דבריי אומר בחקירה או בבית משפט אם זה יגיע לשם".