הניצבים התנגדו למינוי הרגיש של הקצין ששיקר: "לא סומך עליו"

פרסום ראשון: המפכ"ל שבתאי הודיע על קידום נצ"מ אבי כהן לתפקיד מפקד מרחב בעיר העתיקה בירושלים, אך כמה ניצבים הביעו התנגדות בטענה כי לא דיווח על הטרדה מינית שהיה מודע לה ונחקר גם על הוצאת מידע מהמאגר המשטרתי: "שיפסיק לשקר"

זמן צפייה: 01:11

פרסום ראשון: מבוכה גדולה נרשמה אתמול (שני) בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה שעסקה בסבב מינויים של ניצבי משנה, כאשר מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הציג לסגל הפיקוד הכללי במשטרה כי הוא מקדם את נצ"מ אבי כהן, מפקד היחידה המרכזית במחוז ירושלים, לתפקיד מפקד מרחב דוד - מהתפקידים הרגישים במשטרה שאחראי על העיר העתיקה.

ניצב משנה אבי כהן
ניצב משנה אבי כהן | צילום: פלאש 90

מספר ניצבים בצמרת המשטרה התנגדו למינויו של כהן למפקד מרחב דוד. אחד מהניצבים שהתרעם על כך, אמר כי בעברו של כהן חקירת מח"ש על כך שלא דיווח על הטרדה מינית שהיה מודע לה במסגרת פרשת ניסו שחם, ואף נחקר בעניין של הוצאת מידע מתוך המאגר המשטרתי. "לא הייתי סומך עליו. לא הייתי יושב איתו בחדר דקה". ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי הציעה בתגובה כי יש "להצמיד לו מנטור".

בתגובה, ניצב אחר הביע את זעמו ואמר "למה מנטור, שיפסיק לשקר?". לאחר מכן, המפכ"ל שבתאי אמר כי "נעביר את המינוי להחלטת השר" - להחלטתו של השר עמר בר לב. בסביבת המפכ"ל נטען כי מדובר בדברים ישנים שנבדקו. בתום הישיבה, כששמו של כהן עלה להצבעה, אף אחד מהניצבים לא התנגד, ולפיכך, המינוי שלו כרוך באישור השר בר לב.

ראש אגף מבצעים, ניצב סיגר בר צבי
ראש אגף מבצעים, ניצב סיגר בר צבי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90