אבל כבד בשפרעם: ג'והרה חניפיס נלחמה באלימות - ונרצחה

שעות אחרי שנודע כי בתו של סגן ראש העיר בת ה-28 היא ההרוגה בפיצוץ המטען שהוצמד למכוניתה בכניסה לעיר אמש - אמר אביה כי ככל הידוע, איש לא איים עליה: "היא הייתה ילדה טובה". במשטרה חושדים שקרוב משפחתה היה היעד המקורי לחיסול וייתכן שהיה מסוכסך עם עבריינים

זמן צפייה: 02:38

אבל כבד בשפרעם הבוקר (רביעי) עם היוודע דבר מותה של ג'והארא חניפס, בתו של סגן ראש העיר פרג' חניפס, בפיצוץ רכב בכניסה לעיר אמש. לפי קרובי משפחתה, ג'והארא, בת 28, "לא הייתה מאוימת. אף אחד לא מבין מה הרקע למעשה. אנחנו לא יודעים מה קרה".

עוד אמרו קרובי המשפחה כי גם אביה לא היה מאוים. בינתיים, טרם נעצרו חשודים במעשה. במשטרה חושדים שקרוב משפחתה היה היעד המקורי לחיסול וייתכן שהיה מסוכסך עם עבריינים. ג'והארא השתתפה בעבר בקמפיין נגד אלימות בחברה הערבית.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206080921' autoplay='0' credit='' desc='פרג′ חניפס, אביה של ג′והארא שנרצחה אמש בשפרעם ' poster='' kid='1_6d04lvy9' duration='']

אביה, פרג' חניפס אמר עליה: "היא הילדה הקטנה בבית. היא ילדה פרח, נשמה טובה. היא פעם הכינה על הצעירה הערבייה במגזר הערבי, ופשוט, אני צופה את הסרטון ורואה נבואה שמגשימה את עצמה. היא הייתה ילדה טובה". פרג' התייחס לאיומים אפשריים על חייה ואמר כי לא היו כאלו, לפחות לא בידעיתו. "אני כמעט ולא יודע כלום חוץ מזה שהמשטרה הזעיקה אותי אמש".

ראש העיר שפרעם אורסן יאסין אמר: "מדובר בפשע אלים, מעשה נוראי. אני מכיר את הבת שהלכה לעולמה ואת אחותה. הן בנות לתפארת, מוכרות בכל העיר. בחיים לא חשבתי שישימו לה מטען בתוך הרכב. נקרע לי הלב". גם ראש העיר הוסיף ואמר כי סגנו לא מאוים וכך גם בנותיו: "כל שפרעם מכירה את המשפחה הזו. המשטרה צריכה לטפל בזה ולחשוף מה קרה".

זירת הרצח בה נהרגה בתו של סגן ראש העיר שפרעם ג'והארא חניפס
זירת הרצח בה נהרגה בתו של סגן ראש העיר שפרעם ג'והארא חניפס

האירוע התרחש סמוך ל-23:00, אז התפוצץ מטען חבלה במכונית שבה נסעה ג'והארא בכניסה לשפרעם מכביש 781. היא נלכדה ברכב ולאחר שכותבה האש - נקבע מותה. זהותה הותרה לפרסום הבוקר. מחקירת המשטרה עלה כי המטען הוצמד לרכב והחלו סריקות לאיתור חשודים.

"במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח על שמיעת פיצוץ ורכב שעולה באש בעיר שפרעם", נאמר. "שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום אספו ממצאים, במקביל חבלני המשטרה הוקפצו לזירה ומחקירה ראשונית עולה כי מטען חבלה הוצמד לרכב. ברכב נמצאה גופה. "חוקרי המשטרה פתחו בחקירת האירוע וכוחות המשטרה פרסו מחסומים ומבצעים סריקות לאיתור חשודים".