פגע מינית בבת 8 - והשופטת גזרה עליו עבודות שירות

השופטת אסתר הלמן גזרה עונש קל במיוחד, ובניגוד להסדר הטיעון, על פדופיל שביצע מעשים מגונים באחייניתו בטענה ל"שיקום הפוגע". בית המשפט העליון ביקר את ההחלטה בחריפות: "ראוי לעונש חמור בהרבה". וזו לא הפעם הראשונה שהשופטת הלמן מקלה עם עברייני מין

זמן צפייה: 01:05

בית המשפט העליון התערב באופן חריג בגזר דין שנתנה שופטת בכירה, שמכהנת כסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. השופטת, אסתר הלמן, גזרה על פדופיל, שהורשע בפגיעה מינית מתמשכת באחייניתו בת ה-8, עבודות שירות בלבד - ללא מאסר כלל.

גזר הדין ניתן בטענה לשיקום הפוגע, על אף שבהסדר הטיעון נקבעה מסגרת של שנתיים וחצי עד חמש שנות מאסר. לאחר ערעור הפרקליטות באמצעות עו"ד עדי שגב מפרקליטות המדינה, לפני ארבעה ימים, התערב בית המשפט העליון. שופט העליון עוזי פוגלמן הטיח ביקורת חריפה על ההחלטה ואמר כי היא מהווה "סטייה ניכרת ממדיניות הענישה הנוהגת. המחוזי לא נתן משקל מספיק לחומרת המעשים ולפגיעה הנפשית הקשה שנגרמה לנפגעת".

לבסוף, נגזרו על הפדופיל, שהורשע במעשים מגונים בנסיבות אינוס, 20 חודשי מאסר בפועל ונקבע שהוא היה ראוי לעונש חמור בהרבה. בתוך כך, המקרה מצטרף לפסיקה קודמת של השופטת הלמן שפורסם בחדשות 13 בשבוע שעבר ובמרכזו מעסה שפגע מינית בכוח במטופלת במהלך עיסוי וקיבל גם הוא רק עבודות שירות.