משפט זדורוב: הפרקליטות דורשת שוב מהשופט קולה להבהיר למה התכוון

לאחר שהשופט קולה אמר במהלך אחד הדיונים כי "נעשו דברים שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת", והוסיף כי אינו מוכן לחשוף את הדברים, הפרקליטות דורשת שוב מקולה לפרט ולפרש את מה שאמר. "ללא הבהרות על דבריך, פסיקתך תהיה מוטלת בספק ציבורי ומשפטי עמוק"

Gskxcy

משפט זדורוב: הפרקליטות דרשה היום (ראשון) שוב מהשופט אשר קולה, שאמר בחודש לשעבר לפרקליטות כי "מופעלים עליי לחצים, לא רק מהתקשורת. היה לי פסח שחור", להבהיר את דבריו. "ללא הבהרות על דבריך, פסיקתך תהיה מוטלת בספק ציבורי ומשפטי עמוק", נמסר מטעם הפרקליטות. בהמשך אותו דיון, אמר השופט קולה: "או שתביעו בי אמון פומבי, או שתבקשו את פסילתי".

בהמשך לכך, לפני כשבוע הרשות השופטת גיבתה את השופט ומסרה כי "דבריו של ראש הרכב השופטים, השופט קולה, שפורסמו בימים האחרונים, נאמרו במהלך דיון אשר נערך בתיק". במהלך הדיון הצדדים אף השיבו לדברי בית המשפט, הכל כמתועד בפרוטוקול הדיון באופן מפורט. אתמול ניתנה בתיק החלטה שיפוטית של ההרכב אשר הבהירה כי 'כל עוד לא תהיה מניעה חוקית המשפט יימשך כסדרו'. במצב דברים זה כל החלטה בעניין המשך הטיפול בתיק וההתייחסות לטענות תשמע בפני ההרכב".

במקביל ובתום הפסקה מהדיון, הודיע אב בית הדין השופט קולה כי בדרך לבית הכנסת בהיכל בית המשפט, "עצר אותי אדם בעל זקן, משך אותי ביד ואמר לי שהוא צריך לדבר איתי כי יש לו פרטים על הרצח. הוא אמר שהוא יודע מי רצח את תאיר ראדה". "חיפשתי מאבטח, אבל תמיד כשצריך אותם הם אינם", אמר השופט קולה בהומור. האדם אותר לאחר חיפושים ועוכב על ידי משמר בית המשפט.

כזכור, הפרקליטות הגישה בשבוע שעבר בקשה לדחות את הדיונים במשפט, עד שהשופט קולה "יבהיר את דבריו החמורים", אלא שזו נדחתה. בהמשך לכך, אילנה ראדה, אימה של הנרצחת תאיר ראדה, קראה לשופט קולה שלא לפרוש מהתיק: "אל תנטוש אותנו".