שקד, השופטת והטענות על לחצים: מקורבת לשרה פנתה אל אגמון-גונן

לאחר שפורסם כי שופטת המחוזי התלוננה על לחץ מצד שרת המשפטים לשנות את פסיקותיה, כעת נחשף כי רחל תורג'מן, יו"ר ועדה שמונתה ע"י שקד, פנתה אל השופטת ונתנה להבין שעליה ליישר קו עם השרה - על מנת לקדם אותה לבית המשפט העליון

Dst02595
שרת הפנים איילת שקד | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחרונה פורסם כי שופטת בית המשפט המחוזי מיכל אגמון-גונן התלוננה כי שרת המשפטים איילת שקד לחצה עליה בעקיפין לשנות פסיקות הנוגעות לפליטים אוקראינים שביקשו להיכנס לישראל. הערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי הגורם שהפעיל את הלחצים היא רחל תורג'מן.

תורג'מן, בעבר בכירה בהסתדרות ומקורבת ללא מעט פוליטיקאים, מונתה על ידי השרה שקד ליושבת ראש ועדה חשובה שמייעצת למשרד הפנים. השופטת פנתה בעניין לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ולפי הדברים שהיא מסרה לה ולגורמים אחרים במערכת המשפט – תורג'מן פנתה אליה ואמרה לה שהשרה רותחת על החלטותיה בעניין האוקראינים.

Hdbpyd
רחל תורג'מן

באופן תמוה, היא דיברה עם השופטת על תיק ספציפי לפני שהגיע אליה לדיון ונתנה לה להבין שאם היא תשנה את דרכיה - כלומר תיישר קו עם המדיניות של השרה שקד – אפשר יהיה לדבר על קידומה לבית המשפט העליון. יש לציין כי השרה שקד היא גם חברה בוועדה לבחירת שופטים.

בעיתון גלובס פורסם לאחרונה שהשופטת התלוננה בעניין ליועצת המשפטית לממשלה. ברשות השופטת אומרים שהשופטת לא הגישה תלונה כזו, גורמים אחרים פנו ליועצת המשפטית וזו החליטה שלא להתערב בנושא.

מטעם איילת שקד נמסר: "השרה שקד מעולם לא פנתה לשופטת אגמון-גונן ולא ביקשה מאף אדם לדבר איתה ולהפעיל עליה לחץ במטרה לשנות את פסיקותיה. הטענה כי השרה הציעה לתמוך בשופטת אגמון גן לבית המשפט העליון היא מופרכת לחלוטין. השרה מזועזעת מפסיקות השופטת ולא עלה על דעתה לקדמה".

מטעמה של רחל תורג'מן נמסר: "מעולם לא נתבקשתי על ידי השרה שקד לפנות לכבוד השופטת אגמון גונן, ולא היתה כל כוונה להשפיע על פסיקותיה".