ניסיון הלינץ' בבת ים: שלושה כתבי אישום הוגשו נגד המעורבים

על פי כתב האישום, אחד הנאשמים שאל לגבי מוצאו של גבר שנתקע בפקק בעיר, ומשענה כי הוא ערבי - הוא הוצא בכוח מרכבו, הופל לרצפה והוכה. יתר הנאשמים הצטרפו והכו אותו מספר פעמים בעזרת אלות

סעיד מוסא לאחר הלינץ' בבת ים. מאי 2021 | צילום: אחמד משהראוי

פרקליטות מחוז תל אביב הגיש היום (רביעי) כתבי אישום כנגד יצחק גויטע בן ה-20, תמיר סרור הן ה-22 ויצחק סבן בן ה-27 בגין חלקם בניסיון הלינץ' בגבר ערבי בעיר בת ים במהלך מבצע "שומר החומות", וכחלק מגל ההתפרעויות בערים המעורבות.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין עפרה קרמני אוטולנגי ורותם נוימן וסרמן, ב-12 במאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות כדי לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלותם בטיילת בבתים. במסגרת קבוצת ווטסאפ ייעודית שהוקמה, "הפגנה 22:00 טיילת בת ים", שלח גויטע הודעות בהן כתב: "היום לא שותקים !!!" ו-"ערבי גבר זה ערבי בקבר, אחים שלי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

במהלך פעילות אכיפה בירושלים: שוטרות הותקפו בפניהן ונחבלו

דיווח: בנט היה אמור להשתתף בפסגה עם אבו מאזן וא-סיסי במצרים

משבר מהגרים חדש? פולין תכריז מצב חירום בגבול עם בלארוס

בהמשך אותו ערב, עשרות פורעים התקהלו, ביניהם גם הנאשמים, והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים. כמו כן, קראו הפורעים קריאות חוזרות ונשנות לפגיעה בערבים. במסגרת זאת, קרא גויטע פעמים רבות את הקריאות "מוות לערבים" לכיוון מצלמות צוותי הטלוויזיה ששהו במקום.

בסביבות השעה 21:30 באותו ערב, הגיע סעיד מוסא עם רכבו אל הטיילת ועצר בפקק תנועה, כאשר אחד הנאשמים ניגש אליו ושאל אותו האם הוא ערבי. כאשר מוסא השיב שכן, הוטח לעברו אגרוף שממנו הצליח לחמוק. בהמשך לכך, תקפו הנאשמים את מוסא בצוותא עם עשרות אחרים. כמו כן, גויטע ואחרים הוציאו את מוסא מרכבו בכח, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו בעצמה, ואף הטיחו בפניו קורקינט חשמלי.

במהלך האירועים, סרור וסבן הכו את מוסא באמצעות אלות מספר פעמים עד שהורחקו על ידי עוברי אורח. במקביל לתקיפה, גויטע וסרור, יחד עם פורעים נוספים, פגעו ברכב של מוסא, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית.

בת ים, מתפרעים
האירועים בבת ים | צילום: חדשות 13

כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, נגרמו למוסא חבלות חמורות בגופו: שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו לו חבלות וחתך בחזה אשר יצרו חזה אוויר וכן נגרמה לו בצקת בגרון.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים, ציינו עו"ד קרמני אוטולנגי ונוימן וסרמן: "מעשי המשיבים מקימים נגדם חזקת מסוכנות סטטוטורית, מעצם טיב העבירות ונסיבות ביצוען, באלימות חמורה, באכזריות כמו גם השימוש בנשק קר. המשיבים השתתפו בלינץ' שנעשה באזרח ערבי חף מפשע, ואשר מידת האלימות והאכזריות שננקטה בו זעזעו את הציבור והרעידו את אמות הסיפים".