תיעוד מביהמ"ש בחיפה: קטטה המונית בין משפחות הנאשם והנרצח

בית המשפט המחוזי בעיר קבע כי עאטף חאלדי, המואשם ברצח עמאר חוג’יראת בן ה-4 בביר אל-מכסור, יישאר במעצר עד תום ההליכים. לאחר החלטת השופט, התגלע עימות פיזי בין משפחתו של חאלדי למשפחתו של חוג'יראת - שנמשכה עד התערבותם של מאבטחי בית המשפט

זמן צפייה: 00:57

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (ראשון) כי עאטף חאלדי, המואשם ברצח עמאר חוג’יראת בן ה-4 בביר אל-מכסור, יישאר במעצר עד תום ההליכים. השופט ציין בהחלטתו כי: "ייתכן שמישהו אחר היה מחליט אחרת, לא אני". לאחר החלטת השופט פרצה קטטה מחוץ לחדר הדיונים בין משפחות הנאשם והנרצח. הקטטה נמשכה מספר דקות והסתיימה רק כאשר הגיעו מאבטחי בית המשפט שהפרידו בין הצדדים.

כזכור, בחודש המרץ האחרון הוגש כתב האישום נגד חאלדי, בו נכתב כי חאלדי עבד בחברת בנייה ועפר והיה אחד האחראים לפרויקט בניית מחלף בסמוך לביר אל מכסור. באותו היום הגיע חאלדי למקום לאחר שנודע לו על נהג משאית שהעמיס אבנים ואדמה מאתר הבנייה שבאחריותו ללא אישור. הוא הגיע בליווי שני אנשים נוספים, שזהותם אינה ידועה, והביא עימו רובה M-16 ותחמושת רבה.

עמראן מוחמד חוג'יראת, שנהרג מירי תועה בצפון
עמאר מוחמד חוג'יראת, שנהרג מירי תועה

חאלדי והאחרים הגיעו, זיהו את המשאית במקום, וירו לעברה לפחות 55 כדורים, תוך שהנהג התרחק מהמקום והגביר את מהירותו. אחד הקליעים פגע בצווארו של עמאר חוג'יראת, ששיחק באותה עת בגן ציבורי יחד עם דודתו וחמישה ילדים נוספים. בסיום הירי נמלטו הצעיר והאחרים מהמקום כשהם ממשיכים ויורים מהנשק באוויר ולכיוון הגן הציבורי.