המצלמות חשפו: הנאשמים הגיעו לאחר הלינץ' ביפו, האישומים בוטלו

הפרקליטות חזרה בה מכתב אישום שהגישה נגד 4 תושבי יפו בגין תקיפת חייל על רקע לאומני במבצע "שומר החומות". הסיבה: תיעוד ממצלמת אבטחה הראה כי הם הגיעו למקום לאחר האירוע

מהומות ביפו
מהומות ביפו | צילום: חדשות 13

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר הודעה על חזרה מכתב האישום נגד ארבעה ערבים-ישראלים שהואשמו בתקיפת חייל על רקע לאומני ביפו, במהלך ההתפרעויות שאירעו בחודש מאי השנה, בזמן מבצע שומר החומות, מכיוון שחודשיים אחרי האירוע, בשעה שהנאשמים היו במעצר, הציג בא כוחם סרטון ממצלמת אבטחה שממנה עולה כי הם הגיעו לזירת האירוע דקות ספורות לאחר תקיפת החייל.

כזכור, בחודש יוני הוגש כתב אישום נגד האחים רע'ב ולורנס מחאמיד, לוטפי וחש ומוחמד עיאש, בנוסף לשני נאשמים נוספים, בגין תקיפת החייל ליאור שרנין, לאחר שהנאשמים קשרו עצמם בחקירותיהם בשב"כ לנוכחות בזירת האירוע, ושניים מהם אף הודו שהשתתפו בתקיפה, אם כי חזרו בהם לאחר מכן מהודאתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתקפת הסייבר: נפתחה חקירה נגד החברה שנפרצה בחשד לרשלנות

המשטרה מצהירה בפרשת הרצח הכפול: "יודעים מי רצחו ומתי"

מינוי בעייתי? מאיר שטרית ימונה לחבר בוועדה לבחירת היועמ"ש

ליאון שרנין, לינץ', יפו, פרעות
החייל ליאון שרנין שנפצע בפרעות ביפו

בזירה אותרו מספר מצלמות שנתפסו על ידי גורמי החקירה, ואולם באף אחת מהן לא היה תיעוד המאפשר לזהות את המעורבים באירוע. מחומר החקירה עלה שזמן קצר לפני תחילת הפעולה האלימה, הנחה אחד הנאשמים האחרים את החברים בקבוצת ווטסאפ להסיר את מצלמות האבטחה.

כעת, לאחר שהראיה החדשה נבחנה ע"י גורמי החקירה והפרקליטות, קיבל פרקליט המדינה עמית איסמן את עמדת כלל הגורמים הרלוונטיים, והנחה לחזור מכתב האישום נגד וחש והאחים מחאמיד, כך שהם יזוכו מהאישומים. באשר למוחמד עיאש, שהואשם גם הוא בתקיפה, הגישה הפרקליטות בקשה לתיקון האישומים, היות ומיוחסות לו גם עבירות הסתה חמורות ותמיכה בארגון טרור.