פרסה נוספת של פילבר: חזר בו מתוכן שיחת המעקב עם נתניהו

בכתב האישום נטען שבתחילת 2016 שוחח רה"מ לשעבר עם עד המדינה כדי לראות אם הנחייתו מבוצעת בקשר לבזק – בשיחה שמתוארת כ"שיחת המעקב". אלא שסנגורו של נתניהו הציג תזה שונה שהשיחה נעשתה בעקבות כתבה שפורסמה נגד בזק – ופילבר אישר זאת בניגוד לטענת הפרקליטות

זמן צפייה: 11:16

מכה אחר מכה: עד המדינה שלמה פילבר חזר בו מתוכן שיחת המעקב שקיים עם בנימין נתניהו בשנת 2016 במסגרת עדותו בתיקי האלפים היום (שלישי) בבית המשפט.

בכתב האישום נטען כי בתחילת 2016 שוחח נתניהו עם פילבר כדי לראות אם ההנחיה שלו מבוצעת בקשר לבזק. בכתב האישום, אותה שיחה מכונה "שיחת המעקב". היום הציג עו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו, לפילבר תאריכים שונים ואמר לו תאריך של שיחה מסוימת. פילבר אישר ואמר כי כנראה שזה התאריך. התזה של עו"ד בנצור הייתה שאותה שיחה התקיימה בעקבות כתבה שפורסמה על בזק ולא בגלל מה שהפרקליטות טענה בכתב האישום כי מדובר היה במעקב מצידו של נתניהו לוודא שהנחייתו להיטיב עם אלוביץ' התקיימה.

פילבר העיד כי השיחה הייתה ביום ראשון בבוקר בתחילת 2016 וארכה 3 דקות. הסנגורים הוציאו ממחקר התקשורת בחומרי החקירה כעשר שיחות אפשריות כשהכי תואמת הייתה בתאריך 13 במרץ 2016 בבוקר בירושלים.

ארבעה ימים קודם לכן פורסמה כתבה בגלובס שכותרתה הייתה "נתניהו בהחלטה דרמטית: ביטול ההפרדה המבנית בבזק – משרד האוצר, פרטנר וסלקום צפויים להיאבק". פילבר סיפר בעדותו היום כי באותו סוף שבוע הייתה סאגה משמעותית סביב הנושא הזה.

עו"ד בן צור הציג ציוץ של פילבר, יממה לפני השיחה המדוברת, שבו נכתב: "כבר בחמישי בבוקר יצא מכתב בחתימתי לחגי גולן (עורך גלובס) על פרסום כותרת מטעה". פילבר טען כי נתניהו לא עשה שום דבר וכי הוא לא דיבר איתו ולא עדכן אותו. בן צור הקשה ואמר כי בכותרת היה כתוב שמו של נתניהו, אך פילבר הבהיר כי הכותרת מטעה.

עו"ד בן צור המשיך והציג כתבות נוספות שבהן כתוב כי נתניהו החליט, אך פילבר אישר כי לא היה דבר. בשלב הזה הגיע סנגורו של נתניהו להוכחת התזה שלו כי השיחה הייתה בשל אותן כתבות ולא במסגרת "שיחת המעקב" שהפרקליטות מציינת בכתב האישום. "זה מקבל הקשר אחר", אמר פילבר בעדותו. בן צור השיב: "הוא רוצה לברר מה קורה פה" ועל כך אמר פילבר: "עושה שכל". לאחר מכן אמר פילבר: "הוא (נתניהו) ראה את התקשורת ורצה הסברים".

מוקדם יותר כזכור דחה בית המשפט את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000 באשר למועד הפגישה המכונה "פגישת ההנחיה" שעומדת במסגרת סעיף השוחד בתיק.