לאחר פחות מחצי שנה: משה איבגי שוחרר מהכלא

השחקן שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים והטרדה מינית של אישה נוספת נידון ל-11 חודשי מאסר, אך ועדת השחרורים החליטה לקבל את בקשתו לשחרור מוקדם - על אף התנגדות הפרקליטות שהחליטה בסופו של דבר לא לערער על ההחלטה. "הייתה תקופה נהדרת, היה הרבה מה ללמוד"

זמן צפייה: 03:08

השחקן משה איבגי שוחרר הבוקר (שני) מהכלא, לאחר פחות מחצי שנה מאחורי הסורגים בגין ביצוע עבירות מין. כזכור, לפני כשבועיים החליטה ועדת השחרורים לקבל את בקשת איבגי לשחרור מוקדם, על אף התנגדות הפרקליטות שהחליטה בסופו של דבר לא לערער על ההחלטה. בצאתו מכלא חרמון אמר איבגי לחדשות 13: "היתה תקופה נהדרת, היה הרבה מה ללמוד".

איש יחסי הציבור רני רהב, המשמש כדובר חברת הסרטים יונייטד קינג, אמר כי כעת יחזור איבגי לעבוד על סרט המתח "התיק", אותו הוא מביים ובו הוא משתתף כשחקן. "מכיוון שאיבגי שילם את חובו לחברה, לקח אחריות על מעשיו, ריצה את עונשו והתנצל מעומק ליבו, אנו נחזור לעבוד איתו ונפעל להשלים את הסרט בשנה הקרובה", מסר רהב, "אנו קוראים להחזיר את מר איבגי לחיק החברה הישראלי, כי כך ראוי לעשות עם אדם אשר שילם את חובו, הביע חרטה נחרצת על מעשיו והתנצל מעומק הלב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203141216' autoplay='0' credit='' desc='משה איבגי בצאתו מכלא חרמון' poster='' kid='1_tv0b8f55' duration='9']

ח"כ נעמה לזימי (העבודה), מסרה בתגובה לשחרורו של איבגי: "ועדת השחרורים פישלה ובגדול, שחרורו של איבגי הוא מסר קשה לנפגעות תקיפה מינית. אדם שניצל את כוחו ומעמדו בשביל לפגוע ולתקוף נשים, להשאיר אותן מצולקות, לא צריך להשתחרר אחרי 6 חודשים. ככה לא מתנהלת מדינה שדואגת לביטחון הנשים שלה. עברייני מין צריכים לשלם על מעשיהם, לעבור תהליך שיקומי אמיתי לפני שהם חוזרים לחברה. זהו יום כואב לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אני שולחת חיזוקים לאותן נשים אמיצות שהעזו להתלונן נגדו".

יו"ר נעמת חגית פאר מסרה בתגובה: "משה איבגי הוא כוכב סרט אימה עם סוף רע מאוד - קורבנות שנפגעו ותוקף שמערכת הצדק מגלה סלחנות עמו. אנו מאוכזבות מאד מהתנהלות הפרקליטות ומהתחושה שאין מלחמה אמיתית על צדק במקרה של קורבנות תקיפה מינית - ראינו את זה כאן ואנו רואות זאת גם בפרשות אחרות".

משה איבגי בצאתו מכלא חרמון
משה איבגי בצאתו מכלא חרמון

איבגי, שהורשע בעבירות מין ונידון ל-11 חודשי מאסר, היה אמור תחילה להיכנס לכלא בחודש אוגוסט 2021, אך בית משפט השלום בחיפה דחה את ריצוי מאסרו בארבעה שבועות, כדי לאפשר לו לחגוג את חגי תשרי עם משפחתו. הוא החל לרצות את עונשו בסוף חודש ספטמבר וגזר דינו העדכני והחמור יותר ניתן אחרי ערעורים הדדיים של שני הצדדים על גזר הדין הקודם, שכלל עבירות שירות בלבד.

כזכור, תחילה הורשע איבגי באישום אחד בלבד מתוך השלושה, וקיבל עונש של חצי שנה עבודות שירות. הוא ערער על העונש, ובערעור שהגישה המדינה מנגד נטען כי בית המשפט טעה משום ש"לא ביסס את הרשעתו של איבגי בהסתמך על מהימנותן של המתלוננות, ולא בחן בקפדנות כל אישום בפני עצמו". לבסוף הורשע איבגי בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים והטרדה מינית של אישה נוספת.