"ניצל את תמימותן": שוטר הורשע בביצוע עבירות מין ב-6 מתלוננות

במסגרת הסדר טיעון, איציק זריחן מיחידת המעברים הודה והורשע בכך שהבטיח לנשים עבודה ביחידה מסווגת אם יעברו הכשרה במסגרתה יקיימו איתו יחסי מין. "הציג מצגי שווא והונה אותן פעם אחר פעם"

בית המשפט המחוזי התיר היום (חמישי) לפרסום את גזר דינו של איציק זריחן, שוטר ביחידה המעברים, אשר במסגרת הסדר טיעון הודה והורשע בביצוע עבירות מין ומרמה בשש מתלוננות. על זריחן נגזרו ארבע וחצי שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים בסכום כולל של 174 אלף ש"ח למתלוננות.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי מח"ש, במשך שלוש שנים זריחן הציג את עצמו בפני המתלוננות כגבר לא נשוי ובעל תפקיד בכיר ביחידה מסווגת. במסגרת מצג השווא הזה הוא הציע למתלוננות להתגייס ליחידה והתחייב בפניהן כי יקבלו שכר גבוה והטבות נוספות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי ארה"ב: גינוי אירופי נרחב לבנייה בהתנחלויות

ההפגנה נגד האלימות בחברה הערבית הסתיימה באיילון: "די לרצח"

מתרבות יהודית ועד לחתולים: המיליונים בכספים הקואליציוניים

זריחן הסביר למתלוננות כי במסגרת עבודתן יהיה עליהן לקיים קשרים רומנטיים עם עבריינים, לרבות קיום יחסי מין, על מנת לדלות מהם מידע מועיל. לאחר מכן הוא אמר למתלוננות כי יהיה עליהן לעבור הכשרה בהדרכתו שתכלול קיום יחסי מין איתו, על מנת לשפר את ביצועיהן המיניים.

על פי כתב האישום, זריחן השתלט על שגרת חייהן של המתלוננות, תוך שהוא מפחיד, משפיל ומבזה אותן. בנוסף, הוא פנה באמצעות פייסבוק לנשים נוספות והציע להן להתגייס ליחידה. בית המשפט הרשיע אותו בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואינוס במרמה.

עו"ד נטלי חגי, שניהלה את התיק, מסרה: "מדובר בכתב אישום חמור, הנאשם ניצל את תמימותן של הצעירות, הציג מצגי שווא והונה אותן, פעם אחר פעם. הסדר הטיעון שנערך בתיק זה הותיר את העבירות החמורות בכתב האישום בו הודה הנאשם והעונש שנקבע הוא משמעותי, בעל מסר הרתעתי ומגנה".