"נסע במהירות": דורס בן ה-8 ביום כיפור יואשם בהמתה בקלות דעת

כתב אישום כפוף לשימוע יוגש נגד אמיר אבו לאבן, שדרס למוות את איתי מרגי. הצעיר יואשם גם בעבירות של סחר בסמים. "לא התאים את מהירות נסיעתו לתנועת עוברי הדרך ולא נתן תשומת לב לחיי אדם"

אמיר אבו לאבן בן ה-20, תושב רמלה החשוד שדרס למוות את איתי מרגי בן השמונה בתל אביב ביום כיפור יועמד לדין בעבירה של המתה, החזקת סם מסוכן, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לביצוע פשע.

על פי כתב החשדות, הוא ביצע עסקות סמים בפתח תקווה, רמת גן ותל אביב והיה בדרכו לעסקה נוספת של מכירת קוקאין ו-LSD. איתי מרגי רכב על אופניו על דרך נמיר בנתיב הנגדי בכביש, כשאבו לאבן נסע במהירות מופרזת ופגע בו. לאחר הפגיעה, יצא אבו לאבן מרכבו ומיהר להסתיר בשיחים שבצד הכביש את הסמים שנשא ברכב.

לעוד כתבות בנושא:

שוחרר למעצר בית החשוד בדריסת איתי מרגי ביום כיפור

דריסת הילד בן ה-8 בתל אביב: לא נמצאו סמים בדמו של הנהג

דריסת בן ה-8 בתל אביב: שרידי סם נמצאו בבדיקת שתן שנערכה לנהג

מקום התאונה בתל אביב
מקום התאונה בתל אביב | צילום: חדשות 13

כתב החשדות תיאר את נסיעתו של אבו לאבן כ"נהיגה ברכב בקלות ראש, בחוסר זהירות וללא תשומת לב לחיי אדם". כמו כן, צוין כי לא התאים את מהירותו למועד יום כיפור, על אף העובדה שהיה מודע היטב להולכי הרגל ורוכבי האופניים ובהם קטינים רבים המצויים בכביש במועד זה. "החשוד לא האט מהירות נסיעתו בכביש עם הגיעו אל הצומת, לא הבחין במנוח הרכוב על אופניו, על אף שדה ראייה משמעותי אשר היה לפניו אל עבר הצומת ולא הגיב בבלימה", נכתב.

מעצר הבית שבו הוא שוהה הוארך ב-30 ימים על ידי בית המשפט - עד לסיום השימוע. התיק נחקר על ידי בוחני התנועה של מחוז תל אביב ותחנת לב תל אביב במשטרת ישראל.

לפני כחודש החליט בית משפט השלום בתל אביב לשחרר את אבו לאבן ל-20 ימי מעצר בית. זאת בהעדר קביעה אם נהג במהירות מופרזת בזמן התאונה. כמו כן, בהעדר אינדיקציה אם השתמש בטלפון הנייד שלו בזמן שנהג ברכב, נחלש התיק נגד הנהג הפוגע.

איתי מרגי נהרג בתאונת הדרכים בת״א במהלך יום הכיפורים
איתי מרגי נהרג בתאונת הדרכים בת״א במהלך יום הכיפורים | צילום: חדשות 13

לאחר ההחלטה לשלוח את אבו לאבן למעצר בית ממושך,פעלו במשטרה ובפרקליטות לגבש תשתית ראייתית עם הממצאים שיש בידיהם על מנת להגיש בסופו של דבר כתב אישום נגדו.

עו"ד ליאור שטלצר, המייצג את אבו לאבן, הגיב להחלטת בית המשפט: "כפי שטענו בדיון הקודם, מדובר במקרה מורכב מבחינה עובדתית ומשפטית, ויש מקום להעמיק את החקירה כשהחשוד לא במעצר. יש לזכור כי מעצר אינו עונש וכי הוא נועד רק למקרים בהם החקירה ומסוכנות החשוד מחייבים מעצר. הטענות של מרשי לגבי נסיבות התאונה אומתו בחקירה עד כה. לכן, ההחלטה להמשיך את החקירה כשהוא במעצר בית היא החלטה נכונה ומאוזנת".