ממצאי השערה: השופט בתיק זדורוב קבע דיון דחוף

השופט אשר קולה, ראש הרכב השופטים במשפט החוזר של רומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה, קבע דיון דחוף שיתקיים מחר בעקבות הממצאים שגילו ששערה שנמצאה על גופתה של הנערה עשויה להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של א"ק

זמן צפייה: 04:13

בבית המשפט המחוזי בנצרת יתקיים דיון דחוף בעקבות ממצאי השערה בבדיקת ה-DNA שבוצעה במכון לרפואה משפטית והעלתה כי מבין 18 השערות שנמצאו על גופתה של הנערה תאיר ראדה, אחת מהן אינה שייכת לה ועשויה להיות שייכת בין היתר לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של א"ק המוכרת כאולה קרבצ'נקו.

עם זאת, הממצאים החדשים אינם צפויים להשפיע על החלטת השופטים, שלאורך כל המשפט נתנו רמזים שהם הולכים לזכות את זדורוב, אבל דווקא הדבר שהם הכי פחות התרשמו ממנו - הוא סיפור הראיה המיטוכונדראלית, ולכן, ככל הנראה, זה לא יהיה מה שיכריע במשפט שמתנהל, גם לאחר התאמת השערה השנייה. בהתאם, ישנה היתכנות גבוהה מאוד שזדורוב יזוכה.

אילנה ראדה מחזיקה בתמונתה של בתה, תאיר
אילנה ראדה דורשת חקירה מחודשת | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

זוהי השערה השנייה שנמצאה בזירת הרצח שהפרופיל שלה יכול להתאים לזה של חבני. בשנת 2018, פרופיל השערה שנמצאה אז היה נדיר, ויכול היה להתאים לעשרות אלפי אנשים. הפרופיל הנוכחי שנבדק בטכנולוגיה חדשה של ריצוף גנטי וברזולוציה משופרת, לא מופיע במאגרים העולמיים ובעל מוטציות נדירות, מה שמצמצם את האפשרויות באופן משמעותי.

אדיר חבני הוא בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו. בשנת 2012 טען חבני שקרבצ'נקו הודתה בפניו שרצחה את תאיר ראדה, ולבשה את בגדיו בעת הרצח, מה שיכול להסביר את הימצאות שערותיו בזירה. חבני השמיע את ההאשמות בסרט התיעודי "צל של אמת". סנגורו של רומן זדורוב אימץ את הטענה, אך פרקליט המדינה עמית איסמן סגר נגד קרבצ'נקו את התיק מחוסר אשמה.

רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט | צילום: דוד כהן, פלאש 90

חבני הגיב אמש לחדשות 13 על חשיפת הממצאים ואמר: "אני שמח שנמצאה ראיה נוספת ומשמעותית כל כך שמחזקת עדותי. אזכיר שעוד ב-2012, ניגשתי ביוזמתי וסיפרתי שאולה רצחה את תאיר ז"ל כשהיא לבושה בבגדיי. אני קורא למשטרה לעצור את שנינו במידת הצורך בכדי להגיע אחת ולתמיד לחקר האמת ולתקן את העוול העצום שנעשה בתיק הזה".

אילנה ראדה, אמה של תאיר הגיבה להתפתחות, ואמרה: "הייתי בשתי העדויות, גם של א"ק וגם של א"ח, אלו שהיו בדלתיים סגורות. אני לא יכולה להגיד לכם מה היה בעדויות, אבל אני אספר יצאתי מאוד נסערת מהעדות של א"ק, ברמה שכמעט איבדתי את העשתונות שם. היה רק צריך את הדבר הזה להגיד: אוקיי אילנה זהו זה