"שמחה ששרה אהבה": חומר החקירה שאספה המשטרה בעקבות העדות החדשה

בזמן שהיועמ"ש מתלבט אם לפתוח מחדש את תיק 1000, העדות של עוזרתו של מילצ'ן חשפה את כמות התכשיטים ותיקי היוקרה שהוא ופאקר רכשו לאשת רה"מ לשעבר. "יש להם יום נישואין והיא רוצה מתנה יפה"

זמן צפייה: 06:16

אחרי דחייה של שבוע, עדותו של עד המדינה ניר חפץ במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תתחיל מחר (שני) בבית המשפט, ובזמן שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתלבט אם לפתוח מחדש את תיק 1,000, הערב במהדורה המרכזית פרסמנו את חומר החקירה המלא שאספה המשטרה, בעקבות עדותה החדשה של הדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן.

"אבא שלי ביקש לקנות תכשיט לשרה נתניהו, העידה אלינור, בתו של מילצ'ן, "הוא ביקש שזה יהיה בין 5,000 ל-10,000 שקלים, הבנתי ששרה אהבה את התכשיט ורצתה עוד משהו". מילצ'ן הבת קנתה לגברת נתניהו, לבקשתו של אביה בסוף 2011, תכשיטים בסטודיו ברמן במושב יוגב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אירופה לא שקטה: המחאות נגד מגבלות הקורונה נמשכות

אונ' ת"א – בין עשרת המוסדות המובילים לבוגרים שהקימו חברות

טלטלה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו

"אמרתי לאבא שלי שאני שמחה ששרה אהבה, אבל אני לא הולכת לקנות עוד תכשיט", הוסיפה, "אני בחיים לא הייתי מבקשת ממישהו שהביא לי מתנה שיקנה לי עוד משהו שהולך עם זה". עדותה של הדס קליין פתחה תיבת פנדורה חדשה - לא רק סיגרים ושמפניות, אלא גם תכשיטים יקרים. חומר החקירה החדש שהגיע אלינו חושף שזה ממש לא היה אירוע חד פעמי.

ב-15 בספטמבר 2014 נפגש הטייקון האוסטרלי ג'יימס פאקר עם הזוג נתניהו, העידה קליין במשטרה. איאן מוריס, העוזר של פאקר, קנה לשרה נתניהו סט תכשיטים בחנות "ה. שטרן" בממילא. "שרה צלצלה אליי שאני אבוא כי קיבלה מתנה, אבל יש לה סט בדיוק כזה", העידה קליין, "נדמה לי שזה עלה 69 אלף שקל, מצאתי לה שרשרת כזו".

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן

בשולי הנאום הדרמטי של נתניהו נגד נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה בפני הקונגרס, התרחש אירוע רכישה שלישי. "קיבלתי טלפון משרה", סיפרה קליין, "שהפעם יש להם יום נישואין והיא רוצה מתנה יפה. ארנון אמר שצריך לדבר עם פאקר, והוא אמר שהוא יקנה מתנה יפה". בעקבות עדות קליין טסו חוקרי המשטרה לסרי לנקה לגבות עדות מעוזרו של פאקר.

חומר החקירה החדש שהגיע לידינו מגלה שפאקר נהג להביא גם תיקי יד יקרים לשרה נתניהו, על פי בקשתה, באלפי שקלים לכל תיק. מילצ'ן אישר לחוקרים בטלפון את עיקר עדותה של קליין, מה שסוגר מעגל ראייתי שלם ומחדד עוד יותר את השאלה - מדוע מנדלבליט לא הורה לחקור את נתניהו על כל טובות ההנאה הללו?

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה: "הטענות שיקריות, מעוותות ומניפולטיביות. עוד הדלפה שנועדה לתאם גרסאות. מציעים להמתין עד סוף החקירה הנגדית. כולם כבר רואים שמה שמתחיל בקול תרועה רמה בתקשורת - מסתיים בקול ענות חלושה בבית המשפט".