"חנק והותיר את גופתה בשטח": אח הצעירה מלוד הואשם ברציחתה

גופתה של נג'לאא אל-עמורי בת ה-19 נמצאה באזור תל חדיד בחודש אפריל האחרון. מכתב האישום עולה כי אחיה הרגיש כי היא פוגעת בכבוד המשפחה על רקע קשר שניהלה עם אדם אחר, ולכן החליט לרצחה

זמן צפייה: 01:33

(בווידיאו: דיווח המשטרה אודות חקירת מותה של נג'לאא אל-עמורי)

לכל אישה יש שם: כתב אישום הוגש היום (רביעי), נגד מוחמד אל-עמורי, תושב לוד בן 32, בגין רצח אחותו נג'לאא אל-עמורי בת ה-19, שגופתה נמצאה בחודש אפריל באזור תל חדיד הסמוך ליער בן שמן. מכתב האישום עולה כי אל-עמורי החליט לרצוח את אחותו מכיוון שהרגיש כי פגעה בכבוד המשפחה. הוא חנק אותה עד שאיבדה את הכרתה ומתה, ולאחר מכן קבר את גופתה בשטח.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין לירון שטרית, בחודש ספטמבר 2018 עזבה נג'לאא את הבית על רקע קשר אישי עם אדם אחר. במהלך חודש אוקטובר 2018 שבה להתגורר בביתה, אולם כעבור זמן מה עזבה בשנית, ועברה להתגורר עם אותו האדם למשך מספר חודשים, עד אשר נקלעו השניים לקשיים כלכליים והיא חזרה לבית משפחתה. בסוף ספטמבר הגיע אחיה מוחמד לבית מכרה של נג'לאא בעיר כרמיאל, שם שהתה, על מנת להחזירה לביתה. מוחמד עזב את המקום רק לאחר שהוזמנה לו משטרה.

מוחמד אל-עמורי בדרכו לקבור את גופת אחותו
מוחמד אל-עמורי בדרכו לקבור את גופת אחותו | צילום: דוברות המשטרה

באפריל האחרון, הגיע מוחמד לבית בו שהתה נג'לאא ונכנס לחדר שהייתה בו. לפי כתב האישום, קרוב משפחתה הקטין נכנס לחדר על רקע חששו לשלומה, אולם אל-עמורי הורה לו לצאת. עוד נכתב כי מוחמד הרגיש כי נג'לאא פגעה בכבוד משפחתם ולכן החליט להמיתה. לאחר מכן, הוא חנק את צווארה בעודה יושבת על מיטה בחדר ונאבקת עמו. קרוב משפחתה שנכנס לחדר ביקש מהנאשם לסלוח לה על מעשיה ולחדול ממעשיו, וניסה להדוף מעליה את ידיו של מוחמד, אולם הוא לא חדל לחנוק אותה עד שאיבדה הכרתה. על פי כתב האישום, נג'לאא מתה כתוצאה מהחניקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אישה – לא רכוש": אלפים השתתפו בצעדת השרמוטות בתל אביב

גופת אישה כבת 50 נמצאה בשיחים בראשון לציון; אין חשד לפלילים

חודש לאחר שנעלמה: נמצאה גופתה של אישה בהיריון, אך ללא תינוקה

בהמשך, כך נכתב בכתב האישום, עטף מוחמד את גופתה של נג'לאא בשמיכה וליפף את השמיכה ברצועות בדים. בערך בשעה אחת בלילה, הוא הכניס את גופת אחותו למושב האחורי ברכב, נסע לשטח פתוח סמוך ליישוב שוהם ולכביש 444, והותיר את גופתה שם.

נג'לאא אל-עמורי
נג'לאא אל-עמורי | צילום: דוברות המשטרה

יומיים לאחר מכן הוא נטל מעדר, נסע ליער הסמוך לאזור תל חדיד, מזרחית לכביש 444, שם איתר מקום להסתרת הגופה. משם, נסע מוחמד לשטח בו הותיר את אחותו המתה, והכניס אותה לרכב, חזר ליער וקבר אותה בתוך בור. את מקום קבורתה כיסה באדמה, סלעים וענפים במטרה להסתירו.

על פי כתב האישום, ביום הרצח נג'לאא לא הגיעה לבית אימה על אף שקבעה עימם להיפגש, וקרוב משפחתה הודיע למוחמד על כך. כמה שעות לאחר מכן, ובעקבות הפצרות אחותה, הגיע נג'לאא הביתה.

מספר חודשים לפני שנרצחה, הוזמנה נג'לאא לתחנת משטרת לוד שם הציעו לה החוקרים הגנה. מיד כשיצאה, ניסו שניים מבני משפחתה שהמתינו לה סמוך לתחנת המשטרה להכניס אותה בכוח לרכבם. שוטרים שהיו באזור זיהו את האירוע ועצרו אותם. נגד השניים הוגש כתב אישום אך כשהורשעו קיבלו עונשי מאסר קלים בלבד.