אישום נגד אחד ממובילי מחאת בלפור; מפגינה נאשמת בתקיפת שוטר

לראשונה: הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד אזרחים שהשתתפו במחאה נגד נתניהו. גונן בן יצחק נאשם שנשכב מתחת למכת"זית כדי למנוע את השימוש בה. בר בנימין הואשמה שריססה גז לעבר שוטר - וברחה

זמן צפייה: 03:40

כתב אישום הוגש היום (שלישי) לראשונה נגד שניים מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה בבלפור ועורך הדין של תנועת "הדגלים השחורים", בגין הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והתקהלות אסורה. כמו כן, כתב אישום נוסף כנגד המפגינה בר בנימין, בגין התקהלות אסורה ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. את כתבי האישום נגד השניים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים. 

מכתב האישום עולה כי ביולי האחרון, בן יצחק השתתף בפגנה שהתקיימה בסמוך לכיכר פריז בירושלים. לקראת חצות, כוחות המשטרה שפעלו לפינויים של המפגינים מהמקום בטענה שההפגנה אינה חוקית, נתקלו בסירובו של בן יצחק, שהמשיך להפגין בניגוד להנחיותיהם ולעשות רעש עם האמצעים שהיו ברשותו. כמה דקות לאחר מכן, הורה מפקד המשטרה למכונת ההתזה (מכת"זית) לנוע לכיוון הצומת בו עמדו המפגינים במטרה לפנותם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

 "התרגשות, כמו 1 בספטמבר": 300 אלף תלמידי ה'-ו' שבו לבתי הספר

הקבינט הכריע: כל הכיתות בערים ירוקות וצהובות ייפתחו עד 6.12

שריפה פרצה במתחם בנייני דירות בירושלים – עשרות דיירים חולצו

גונן בן יצחק
גונן בן יצחק | צילום: חדשות 13

בעקבות כך, על פי כתב האישום, בן יצחק קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"זית, נעמד מולה ואף חסם את נתיב נסיעתה. בהמשך, בן יצחק נשכב מתחת לרכב המשטרתי וחבק את ידיו סביב חלק מהגחון, וזאת במטרה למנוע את התקדמותו של הרכב. על אף שהשוטרים דרשו ממנו לשחרר את אחיזתו במכת"זית, הוא סרב ולכן השוטרים נאלצו להזיזו בכוח ולפנות אותו מהמקום.

כאמור, כתב אישום הוגש גם נגד בר בנימין, ממנו עולה כי בהפגנה שהתקיימה בספטמבר האחרון, מספםר מפגינים, ביניהם בנימין, חסמו את הכביש שנמצא סמוך למעון ראש המשלה והפריעו לתנועה. בעקבות כך, ניגש אחד השוטרים וביקש ממנה להתפנות מהכביש, אך היא סרבה. למרות שהשוטר הבהיר לה כי אם לא תעשה זאת מרצונה החופשי אז הוא ייאלץ לפנות אותה בכוח, היא המשיכה לעמוד על סירובה. בשל כך, השוטר הניח את ידו על גבה של הנאשמת במטרה לפנות אותה מהמקום, ובתגובה בנימין הסתובבה לעברו וריססה את פניו בגז פלפל וניסתה לברוח מהמקום.

בתגובה להגשת כתב האישום, מהדגלים השחורים נמסר: "דגל שחור מתנוסס מעל המעשים של משטרת נתניהו. ממשלת ישראל רודפת באמצעות דורון ידיד את מובילי המחאה נגד השחיתות. משטרת ישראל הופכת להיות זרוע ביצועית בארגון הפשע והרשע של בנימין נתניהו. גנץ, אשכנזי וניסנקורן צריכים להתבייש בכך שהם משתפים פעולה עם הרדיפה הפוליטית הזאת".

מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובהה: "משטרת בלפור החלה את מסע הציד של ראשי המחאה. בחסות הפודל של אוחנה, דורון ידיד, אין קו אדום שהמשטרה לא חוצה בניסיון לדכא את המחאה. תחת נתניהו מתרחשים בישראל תהליכים מסוכנים הלקוחים ממשטרים אפלים. נמשיך למחות ולא נירתע עד שנציל את ישראל מידי המושחת. קוראים לציבור להתייצב במוצש בבלפור למחות נגד חיסול הדמוקרטיה וציד המפגינים."

הפגנה נגד נתניהו בבלפור
הפגנה נגד נתניהו בבלפור | צילום: רויטרס

מטעם הפרקליטות נמסר בתגובה: "ההחלטה על הגשת כתבי האישום התקבלה בהתאם למדיניות הפרקליטות בבואה לטפל בעבירות המבוצעות במסגרת הפגנות, כפי שבאה לידי ביטוי בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה. מדיניות זו נקבעה במטרה לאזן באופן ראוי בין זכות היסוד של כל אזרח בישראל להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, ובין האינטרס הציבורי שבשמירה על בטחון הציבור ורכושו, שלטון החוק והסדר הציבורי".