"הביע תמיכה במתפרעים שתקפו שוטרים": בפעם השנייה - הוגש אישום נגד אימאם לוד

לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק ובו תמך ואפשר במה לתמיכה במתפרעים בהר הבית במהלך חודש הרמדאן האחרון, אישום נוסף הוגש נגד השייח' יוסף אלבאז מלוד, בגין הסתה לאלימות. במקביל הוא נאשם בביצוע עבירה דומה בשנה שעברה במהלך "שומר חומות", וכרגע נעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו

השייח' יוסף אלבאז

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד השייח' יוסף אלבאז, בן 63 מלוד, בגין שני אישומים של הסתה לאלימות, לאחר שהביע תמיכה במתפרעים שתקפו שוטרים בהר הבית בשבועות האחרונים, במהלך חודש הרמדאן. יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו.

על-פי האישום הראשון, בתקופת הרמדאן באפריל האחרון, התרחשו אירועים אלימים והפרות סדר נרחבות באזור הר הבית, ביניהם מתפרעים יידו אבנים לעבר שוטרים ששהו במקום וירו זיקוקים לעברם. זמן קצר לאחר מכן, פרסם הנאשם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, שבו התייחס למתפרעים, וציין בין היתר את הדברים הבאים: "הצעירים, האמיצים, אנשי החופש - זוהי רשימת הכבוד הג'האדית, אשר דרסה את אפו של הכיבוש הישראלי ובדמה מנעה ממנו את חלוקת מסגד אלאקצא, וחשפה חלק מאותם מנהיגים פוליטיים בישראל, אשר מעוררים מחשבות שווא בקרב דעת הקהל. זוהי רשימת הכבוד שגרמה לחלק מחברי הכנסת, שזיופם ייחשף וגם נחשפה גמדותם מול רבאט, ג'האד והתנגדות אמיצה - אללה יברך את הרבאט שלכם, הג'האד שלכם ובריאותכם. אתם הגיבורים ורק אתם". פרסום זה היה נגיש לאלפי עוקביו של הנאשם בפייסבוק, והוא שימש במה לאחרים להביע תמיכתם בתוכן באמצעות לייקים ושיתופים.

אישום נוסף מתייחס לכנס שנערך יומיים לאחר מכן, סמוך למסגד הגדול בעיר לוד, בהשתתפות עשרות או מאות אנשים. הנאשם, שהיה אחד הנואמים בכנס, פנה לקהל והביע פעם נוספת דברי שבח ואהדה לאירועים האלימים שהתרחשו בהר הבית, כאשר אמר, בין היתר: "אני רוצה להצדיע הצדעת כבוד ותפארת, אני רוצה לתת את זה לבני הנוער, שלצערי כמה מבוגדי עמנו קראו להם בריונים. הצעירים האלה ששמים רעלות פנים ומגנים על מסגד אל-אקצא המבורך בגופם החשוף עם קצת אבנים, ברזל ועצים מול מכונת מלחמה ישראלית, מגנים על מסגד אל-אקצא. אנחנו צריכים לנשק את הראש והרגליים שלהם, אלמלא אלה, ישראל הייתה מרוקנת את מסגד אל-אקצא מזמן". פרסום זה זכה לתהודה אף ברשתות החברתיות, כאשר באחד העמודים צפו בו כ-24 אלף איש.

בבקשת הפרקליטות למעצר עד תום ההליכים נגד הנאשם, עמדה הפרקליטות על כך שהנזק הפוטנציאלי מביצוע העבירות הוא ממשי וניכר. מדובר בהתבטאויות מסיתות, מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים, שבאה לידי ביטוי בפיגועי טרור ברחבי הארץ, שבמהלכם נרצחו 19 ישראלים, ובהתפרעויות חמורות החוזרות ונשנות, בין היתר, באזור הר הבית.

בנוסף, נגד אלבאז מתנהל משפט נוסף בגין הסתה לאלימות ואיומים, בעקבות פרסומים בדף הפייסבוק האישי שלו לפני כשנה. באשר לעבירת ההסתה לאלימות, אלבאז נאשם שבחודש יוני 2021, על רקע מבצע "שומר החומות" והמתיחות ששררה אז בארץ, כולל עימותים אלימים בין יהודים לערבים בעיר לוד, פרסם רשומה ובה קטע מסרט קולנוע, שבמהלכו מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים, אליו הוסיף את הכיתוב "מחילה מכם, הדרך הכי טובה להתמודד עם העוול". בנוסף, על רקע הקמת שביל גישה בעיר לוד, פרסם רשומה אחרת הכוללת איום על סגן ראש עיריית לוד, יוסי הרוש.