בג"ץ הוציא צו ביניים האוסר את המשך העלייה מאתיופיה

השופט דוד מינץ נעתר לבקשה שהוגשה וקבע כי לא תותר כניסה לישראל של מועמדים מכוח הוראות החלטת הממשלה בעניין, עד להכרעה בעתירה בסוף החודש. השרה תמנו-שטה: "חשוב לציין כי כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר"

אישה יוצאת אתיופיה מתפללת בירושלים
אישה יוצאת אתיופיה מתפללת בירושלים | צילום: שאטרסטוק

בג"ץ הוציא הערב (רביעי) צו ביניים האוסר את המשך העלייה מאתיופיה. השופט דוד מינץ נעתר לבקשה שהוגשה וקבע כי לא תותר כניסה לישראל של מועמדים מכוח הוראות החלטת הממשלה בעניין, עד להכרעה בעתירה בסוף החודש.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, מסרה בתגובה: "צר לי על צו המניעה הזמני שנתן באופן תקדימי בג"ץ על העלייה מאתיופיה, על אף שהחלטת הממשלה עברה פה אחד. חשוב לציין כי כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר, במיוחד במצב הגאופוליטי והמלחמתי ששורר באתיופיה".

פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה
פנינה תמנו-שטה, שרת העלייה והקליטה

"אנחנו בקשר רציף עם המשפחות המודאגות בארץ וגם עם הממתינים באתיופיה", הוסיפה השרה, "הם סבלו די והותר לאורך השנים וצריך לשים לזה סוף. החלטת הממשלה שהובלתי עם שרת הפנים מקדמת פתרון מאוזן לסוגיה ויש לאפשר את העלאתם של הממתינים כבר מחר. אני סבורה שעם בירור העתירה בג"ץ ידחה את העתירה".

מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית, שהיה בין העותרים, נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה המתבקשת שהתקבלה היום לפיה הממשלה מנועה מלפעול להבאת אלפי נתינים זרים לא יהודים מאתיופיה, תוך עקיפת הוראות חוק השבות ומדיניות ההגירה המוצהרת של מדינת ישראל. יש במתן הצו אמירה למדינה כי היא לא תוכל להמשיך להעלים עין מחוסר הקשר של אותם נתינים ליהדות".