החלה החקירה הנגדית של ישועה: "הבקשות של שרה נתניהו הזויות"

לשאלת פרקליטו של אלוביץ', מנכ"ל וואלה לשעבר הודה כי התערב לעיתים בשיקולי המערכת מאינטרסים מסחריים, אולם הבהיר: "95% מהשיקולים נבעו דווקא מלחצים פוליטיים - והסתרנו את זה"

זמן צפייה: 02:41

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה הבוקר (ראשון) החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשבר, אילן ישועה. מי שחוקר ראשון את ישועה הוא פרקליטו של שאול אלוביץ' ז'ק חן. עד כה, הודה המנכ"ל לשעבר כי התערב בשיקולי המערכת גם בשל אינטרסים כלכליים - ואף כינה את הבקשות של שרה נתניהו כ"הזויות".

בתחילת המשפט, הקריא חן כתבה שפורסמה בשנת 2013 באתר "העין השביעית", שבה נכתב כי באתר וואלה "חל כרסום בעצמאות העיתונאית של הכתבים והעורכים, התערבות הולכת וגוברת מצד ההנהלה בעבודת המערכת והפעלה - והם לא מצליחים להתאגד".

"אין פה שום קשר לנתניהו", הפציר חן, "שום דבר פוליטי". "היו התערבויות שלי כמנכ"ל מסיבות מסחריות", ענה ישועה. "יכול להיות שהעובדה שאני מתערב מסיבות מסחריות היא טעות. מנכ"לים מתערבים מהסיבות הללו, אבל הכמות שיש פה היא בטח לא בכמות ובמינון שיש למה שהיה בוואלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקסיקו: גשר התמוטט בזמן שרכבת עברה עליו – 20 נהרגו • תיעוד

בכירים ביהדות התורה נגד בנט ושקד: "מובילים את ישראל לתהום"

לפיד הסכים לממשלה פריטטית; המחלוקת שנותרה: חלוקת כמה תיקים

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר | צילום: אורן בן חקון

לטענת ישועה, בזמן שפורסמה הכתבה "המעורבות הייתה אינטנסיבית", כלשונו, עד לכדי כך שאפילו ינון מגל מחה על כך ורצה להתפטר. "הניתוח בעין השביעית מחסיר את הדבר העיקרי, שהוא שיצר את התרעומת במערכת. ינון כתב לי 'יצאנו מדעתנו? השתלטנו על המערכת?' רק שאז, הסתרנו את זה".

"רוב השיקולים נבעו מלחצים פוליטים, שאז עוד הסתרנו, ומיעוטם הבטל בשישים מסיבות אחרות. הם לא ידעו שזה נובע למשל מקמפיין הליכוד, לא יודעים את ההקשר, כי הסתרנו את זה. הרוב המכריע היה מסיבות אחרות. ומעבר לזה, עניתי ביושר, מנכ"ל מתערב מעת לעת משיקולים מסחריים. בכל מקרה, התיאור בכתבה של העין השביעית לא נכון. 95% היו מסיבה פוליטית".

חן הקשה ושאל: "האם מי שבמערכת לא אמור לראות את אותה התערבות? מדברים על התערבויות בשיקולים פוליטיים ומסחריים. זה מעורר אצלי תמיהה. האם הם לא רואים על פי מבחן התוצאה את מה שניסית להסתיר?" "לקח להם זמן", השיב ישועה, "הם ייחסו (את ההתערבות) לדברים אחרים".

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר, במהלך עדותו בבית המשפט
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר, במהלך עדותו בבית המשפט | צילום: איור: ביאנה זקוטניק

"במבחן התוצאה, האם האתר היה מוטה פוליטית?", הוסיף חן לשאול. "האם אותם עיתונאים לא ראו את התוצאה הזו כהטייה?" "קודם כל, הסתרנו את זה", הדגיש שוב ישועה. "לוקח לדברים זמן לצוף. אני מניח שראו, אבל הסתרנו. ההתערבות של גורמים מסחריים היו בטלים בשישים מול ההתערבות הפוליטית בעניין של נתניהו".

"במערכת ידעו את העמדות הפוליטיות שלי ושאני מצביע לבוז'י. הייתי מתבטא מאוד בחופשיות. תמיד אמרתי שאני חושב שהוא (נתניהו) עושה דברים נוראיים", סיפר ישועה. כאן, שאל אותו השופט האם הוא מתנצל על אמירותיו, והשיב: "לא, אני מתנצל על המעשים שלי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: אורן בן חקון

לאחר שחן הציג לישועה שורת התכתבויות בעניינה של שרה נתניהו, טען מנכ"ל וואלה לשעבר כי "היה מאמץ לשפר את התדמית שלה. הכול סביב השמלה שלבשה". אחרי הדברים האלו, הוסיף כי "ההתנהלות של הגברת נתניהו היא הזויה ועם בקשות הזויות. הבקשות שלה הן בין הזויות למטורפות".