ההודעות מאלוביץ' והבקשות של נתניהו: העדות הראשונה של ישועה

שלב ההוכחות במשפטו של רה"מ נפתח בעדותו של עד המפתח בתיק 4000, מנכ"ל וואלה לשעבר. העדות צפויה להימשך שבועות ארוכים, אולם כבר בהתחלה תיאר ישועה כיצד פעלה השיטה - ומה דרשו ממנו לעשות

זמן צפייה: 02:52

בבית המשפט המחוזי שבצלאח א-דין בירושלים התייצב הבוקר (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון במשפטו, שם החל שלב ההוכחות. העד הראשון שעלה על דוכן העדים הוא מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה - מי שמוגדר כעד מפתח ומבחינת הפרקליטות נחשב לאמין מאוד, שכן עוד בזמן אמת הוא זיהה כי יש חשד לפלילים במערכת היחסים בין אלוביץ' לנתניהו, והקליט שיחות שמוכיחות איך עבדה השיטה לכאורה.

אז מה סיפר הבוקר ישועה בעדותו הראשונה? לדבריו, בסוף 2012 החלו להגיע דרישות מבני הזוג אלוביץ' להורדה ולהעלאה של ידיעות באתר וואלה. "היו בקשות להציג את ראש הממשלה ורעייתו באופן חיובי", העיד ישועה. "היו מורידים לי הנחיות, ואני הייתי מוריד את זה למטה בשרשרת הפיקוד באתר".

"המכניזם של ההשפעה היה די פשוט", תיאר, "אני מקבל מייל או וואטסאפ משאול, מאיריס או משניהם. גורמי התיווך היו ניר חפץ וזאב רובינשטיין. שאול אמר לעשות כל מה שניר חפץ מבקש. שאם שרה תתרגז - ביבי לא יחתום". בשלב מסויים התפרצה לעברו איריס אלוביץ', וזעמה: "כמה אתה יכול לשקר?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו תקף בחריפות את הפרקליטות: "ניסיון להפיכה שלטונית"

52 ח"כים המליצו עד כה על נתניהו, 39 על לפיד – 7 לבנט • ישיר

דרמה בימינה: דוידי לא יושבע לח"כ ויישאר ראש עיריית שדרות

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר | צילום: אורן בן חקון

עוד סיפר המנכ"ל לשעבר - בדיוק ביום שבו המתח בין בנט לנתניהו בשיאו, על קמפיין ההכפשות שבני הזוג נתניהו ביקשו להפעיל נגד בנט ובני משפחתו. "היו בקשות להעלות כתבות נגד בנט, אשתו ונגד אביו", העיד ישועה. כששאל את אלוביץ מדוע, קיבל לדבריו תשובה: "ההסבר היה שראש הממשלה מבקש".

"הדתי השובב", זה היה הכינוי של בנט בשיחות בינו לבין אלוביץ'. ובנט הפך לדברי ישועה למוקד של התקפות. "קיבלתי סדרה של מסמכים שמשמיצים את בנט, למשל שאשתו דתיה אבל עבדה במסעדה לא כשרה. העבירו לי חומר על בנט ואמרו לי: 'תעשה על זה אייטם'".

ולא רק בנט היה על המוקד, אלא גם איילת שקד ואורי אריאל סומנו כיריבים. "אבי אלקלעי העורך אמר לי: 'הפכנו לשיפודיה. כל יום מתבקשים לשפד מישהו אחר'". ישועה העיד כי הובהר לו מה פשר הלחץ: "שאול ואיריס אמרו לי 'לא אכפת לי מעיתונות, לא אכפת לי מאידיאולוגיה, אני צריך שיחתום לי'". הכוונה היא לעסקת בזק-יס שהיתה שווה לאלוביץ' מאות מיליונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו יושב באולם בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: אורן בן חקון

וכל זאת, כאמור, רק ביום הראשון של עדות ישועה, שצפויה להימשך עוד שבועות ארוכים. אחריו יעידו אלה שעבדו תחת ישועה, כל שרשרת ההנחתות מהמנכל עד עובדת הדסק במשפט שצפוי להימשך חודשים ארוכים, אולי שנים.

בתוך כך, אביעד גליקמן פרסם הערב כי ישועה התלונן בפני הפרקליטות כי קיבל איומים ברשתות החברתיות. נוסף על כך, לדבריו, שינו לו שוב את הערך בוויקיפדיה.