מתרחקים מהסדר טיעון: הופסקו המגעים בין עורכי דינו של נתניהו לפרקליטות

לאחר שיחת הטלפון אתמול, פרקליטיו של יו"ר האופוזיציה לא שוחחו גם היום עם מנדלבליט. במקביל, פרקליט המדינה, שישמש כמ"מ היועמ"ש בעוד עשרה ימים, אמר בשיחות סגורות כי אינו מתכוון להכריע בסוגיה

זמן צפייה: 01:09

מתרחקים מהסדר טיעון: המגעים בין עורכי דינו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה הופסקו אחרי שיחת הטלפון שהתקיימה אתמול - כך פורסם היום (חמישי) בחדשות 13. בתוך כך, פרקליט המדינה, שיתמנה לממלא מקום היועמ"ש בעוד עשרה ימים, אמר בשיחות סגורות כי אינו מתכוון להכריע בסוגיה בזמן כהונתו. על פי הערכות, איסמן יהיה בתפקיד כשבועיים עד לבחירת יועץ חדש.

מוקדם יותר היום התייחס לראשונה באופן פומבי למשא ומתן המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, ואמר כי "מבחינתי חייב שיהיה קלון - לא יעלה על הדעת שכתב האישום שיישאר אחרי כל הקיצוצים - יהיה בלי קלון".

למברגר התייחס בכנס לשכת עורכי הדין גם לטענה כי כתב האישום, והדרישה שיישא עמו קלון, נועדה רק כדי להרחיק את נתניהו מהפוליטיקה. ""אוי ואבוי אם זו הייתה הכוונה מראש", אמר המשנה לפרקליט המדינה. "אוי ואבוי אם זה מה שהנחה את מערכת אכיפת החוק".

אמש פורסם בחדשות 13 כי מאז פרסום המגעים על עסקת טיעון מתגבשת בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לראש הממשלה לשעבר - הסיכויים לחתימה על עסקה כזו הם הנמוכים ביותר, כאשר גורם במשא ומתן אמר לחדשות 13 כי "כפי שזה נראה כרגע - תם הטקס".

לפי הגורם המעורה בפרטי העסקה, בסביבתו של ראש האופוזיציה, בהם עורכי דינו ובני משפחתו, מביעים פסימיות, תסכול עמוק וביקורת כלפי היועמ"ש, שלדבריהם, "נבהל מהביקורת הפנימית בתוך הפרקליטות ונסוג מההבנות שלהן הסכים".