זוגתו של לוחם מג"ב שירה באיאד אל-חלאק: "הפכו אותו למפלצת"

כשנתיים לאחר שבן זוגה ירה למוות בצעיר הפלסטיני, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים, בת הזוג פרסמה פוסט בפייסבוק, בו היא כתבה על מאבקו של הלוחם בטענות נגדו: "גיליתי מבול של פייק ניוז, צונאמי של שקרים"

שוטר מג"ב המואשם בהמתה בקלות דעת של איאד אל-חלאק

כמעט שנתיים חלפו מאז התקרית שבה נורה למוות איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים. בת זוגו של א', לוחם מג"ב שירה בו, פרסמה היום (שלישי) פוסט בפייסבוק, בו כתבה: "גיליתי מבול של פייק ניוז, צונאמי של שקרים, לקחו לוחם שהיה צמא להגן על המדינה שלו, שגדל על ערכים של סובלנות והפכו אותו למפלצת. בגלל השנאה של כמה אנשים הוא מצא עצמו על ספסל הנאשמים ויכול להכנס לכלא לשנים".

א' בן ה-21 היה בין אלו ששמעו את הקריאה בקשר על מחבל שנכנס לשער האריות, והחלו במרדף אחריו. אחרי שנכנס לחדר האשפה, הוא ירה באל-חלאק למוות. "קוראים לחבר שלי 'רוצח' ו'פושע', כל יציאה איתו גורמת לנו דפיקות לב", כתבה זוגתו, "אפילו ביום הולדת שלו חבשנו כובעי גרב על הראש כדי שלא יזהו אותו וחלילה יפגעו בו".

"כשפגשתי אותו, הוא אמר לי שאקרא על המקרה של איאד אל-חלאק, הבחור שנורה בשער האריות", כתבה, "צעיר שזוהה על ידי המשטרה כמחבל, התנהג באופן חשוד ורק אחרי שנורה - התברר כאדם עם מוגבלות. זה הוא שירה. אבל יש אבל ענק - אני רואה את השנאה, את גיבורי המקלדת שלא מבינים למה ירה".

איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה
איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחם מג''ב בעיר העתיקה

"אני לא פרשנית צבאית גדולה", הוסיפה זוגתו של הלוחם, "אבל כשאתה מקבל דיווח על אדם חמוש בגזרה הכי חמה בישראל, כשאותו אדם בורח גם כשהמפקד שלך יורה לעברו וכשאותו אדם נמצא ליד אזרחים, אז חייבים להגן עליהם. יש לך 9 שניות להחליט. זהו. כמה דם שילמנו על שניה של היסוס?".

"נכון, המקרה הזה נגמר בטרגדיה אנושית כואבת, אבל להפוך את חבר שלי לפושע? לעבריין? הוא אחראי על המציאות הביטחונית הישראלית? אמרו לו 'לא עשית כלום בכוונה, אבל מגיע לך ללכת לכלא', השתגענו?".

"אסור לי לספר כלום עליו, אסור להראות את התמונה שלו, שלנו. אבל מותר לי לכתוב את המשפט שהוא אמר לי מהרגע הראשון, 'אני רק רציתי למנוע פיגוע, לעצור מסע הרג של אזרחים. בחיים לא הייתי יכול לדעת שזה אזרח, בטח לא אוטיסט'. אלף פעמים שמעתי אותו אומר את זה. בעצם אלפיים. כל יום. אני מאמינה שאהבה שלנו תנצח ובכלל אם כולנו פחות נשנא ויותר נקשיב, יהיה כאן הרבה יותר טוב".

שוטר מג''ב המואשם בהמתה בקלות דעת של איאד אל-חלאק
שוטר מג''ב המואשם בהמתה בקלות דעת של איאד אל-חלאק

לפני כשלושה שבועות, סיפר א' בריאיון לחדשות 13 על המשפט שמתנהל נגדו בגין המתה בקלות דעת, כאשר לבית המשפט הוא מגיע עם מסיכה שמסתירה את זהותו מחשש לחייו. משפחתו של הלוחם פתחה קמפיין מימון המונים. "התגייסתי לשירות משמעותי", סיפר א', "אמרתי וואו, אני אהיה מג"בניק, אני אהיה לוחם. רציתי לצאת לקורסים, רציתי להצליח. כבר שנתיים שמח"ש הורסת לי את החיים".

"באותו רגע בשטח זה היה מחבל", אומר א', "חתרתי למגע, ורציתי להציל את אותה אישה שהייתה שם וצרחה, זה מה שלימדו אותי. אני עדיין למרות הכל גאה לשים את המדים האלה, גאה להמשיך ולהיות לוחם ולשרת את המדינה. החלום היחיד שלי זה שהחיוך יחזור לי לפנים".