"מח"ש הורסת לי את החיים": גרסת הלוחם שירה באיאד אל-חלאק

כמעט שנתיים חלפו מאז התקרית בה נהרג תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים, לאחר שנחשד כמחבל, והמשפט שמתנהל נגד א', שוטר מג"ב בן 21, עדיין נמשך. מחשש לחייו, לבית המשפט הוא מגיע עם מסיכה שמסתירה את זהותו. "החלום היחיד שלי זה שהחיוך יחזור לי לפנים"

זמן צפייה: 02:19

כמעט שנתיים חלפו מאז התקרית שבה נהרג איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים. א', לוחם מג"ב בן 21, הוא זה שירה בו, והערב (שני) במהדורה המרכזית הוא סיפר לראשונה על המשפט שמתנהל נגדו בגין המתה בקלות דעת, כאשר לבית המשפט הוא מגיע עם מסיכה שמסתירה את זהותו מחשש לחייו. משפחתו של הלוחם פתחה קמפיין מימון המונים.

א' היה בין לוחמי מג"ב ששמעו את הקריאה בקשר על מחבל שנכנס לשער האריות, והחלו במרדף אחריו. אחרי שנכנס לחדר האשפה הוא נורה למוות. "התגייסתי לשירות משמעותי", מספר א', "אמרתי וואו, אני אהיה מג"בניק, אני אהיה לוחם. רציתי לצאת לקורסים, רציתי להצליח. כבר שנתיים שמח"ש הורסת לי את החיים".

איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה
איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחם מג''ב בעיר העתיקה

"באותו רגע בשטח זה היה מחבל", אומר א', "חתרתי למגע, ורציתי להציל את אותה אישה שהייתה שם וצרחה, זה מה שלימדו אותי. אני עדיין למרות הכל גאה לשים את המדים האלה, גאה להמשיך ולהיות לוחם ולשרת את המדינה. החלום היחיד שלי זה שהחיוך יחזור לי לפנים".