ברקע פרשת הסרסור בסוהרות: לפיד ביקר בכלא עופר

ראש הממשלה הורה להקדים את פתיחתו של קו חם לסיוע לסוהרות החובה והתייחס לפרשה החמורה: "אנחנו נחקור ונדע, מדינת ישראל לא תעמוד מנגד על החשש שסוהרות נאנסות או מוטרדות ע"י מחבלים"

זמן צפייה: 05:14

ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום (שלישי) בכלא עופר, שבו כלואים אסירים ביטחוניים ברקע פרשת הסרסור בסוהרות והחשד לעבירות מין חמורות שבוצעו בסוהרות על ידי מחבלים. לפיד הורה להקדים את פתיחתו של קו חם לסיוע לסוהרות החובה לעוד שבועיים. בתחילה הוא נפגש עם נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי וקיבל סקירה על אודות הארגון.

לאחר מכן, נפגש ראש הממשלה עם כ-25 סוהרות וסוהרי חובה המשרתים בבתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ. בשיחה עימם שמע לפיד על חוויותיהם בשירות ועל תחושותיהם בתקופה המאתגרת שעובר הארגון, מאז האירוע המיוחס לפני 7 שנים.

לפיד עם בר-לב וקטי פרי בכלא עופר
לפיד עם בר-לב וקטי פרי בכלא עופר | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

"אנחנו נחקור, אנחנו נדע", אמר לפיד. "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד על החשש שסוהרת חובה במדינת ישראל נאנסה, או הוטרדה בידי מחבלים. אבל אנחנו נשמור על הארגון הזה כי הארגון הזה - חיי כל אזרח בישראל תלויים בעוצמתו, בכוחו ובתקינותו".

עוד אמר לפיד:  "הדרך לבחון ארגון ביטחוני, היא לשאול את עצמך מה היה קורה אם הוא לא היה. אם לא היתה משטרת התנועה היו יותר תאונות דרכים, ואם לא הייתה סיירת מטכ"ל אז היו הרבה פחות מבצעים מיוחדים. אם לא היה את שירות בתי הסוהר לא היה אפשר לחיות במדינת ישראל - כי היא היתה מוצפת פשע, פיגועים ומחבלים".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב שהשתתף בסיור אמר: "אחרי שממשלות קודמות הזניחו אותו, שירות בתי הסוהר עובר מהפכה מרשימה מאוד בהובלת הנציבה קטי פרי ובעבודה משותפת ומוצלחת עם המשרד לביטחון הפנים - והוא היום ארגון שעולה על פסים חדשניים, עם שימוש בטכנולוגיות ויכולות מתקדמות מאוד. אני בטוח שגם מהאירועים שמתפרסמים בימים האחרונים, שהתרחשו לפני שנים אחדות וכולנו כאן מתייחסים אליהם במלוא החומרה - שירות בתי הסוהר ייצא מחוזק".

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הוסיפה: "כולנו רואים עין בעין את חובת המיגור של אירועים מסוג זה על ידי מענה נחוש באפס סבלנות ככל שיתבררו העובדות הנמצאות עדיין תחת צו איסור פרסום".